بزرگداشت چهره های ادبی استان گلستان
کد خبر: 3745188
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

بزرگداشت چهره های ادبی استان گلستان

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نخستین بزرگداشت چهره های ادبی استان گلستان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی در گرگان برگزار می‌شود.

بزرگداشت چهره های ادبی استان گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، قدرت الله دائمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ریشه زبان و ادبیات فارسی به گذشته ها و ایران کهن باز می گردد، اظهار کرد: بسیاری از دوستداران زبان، ادبیات و شعر فارسی با توجه به قدمت و بنای فرهنگی، اجتماعی و ادبی آن،‌ به دنبال فراگیری این زبان هستند.
وی تصریح کرد: به منظور پاسداشت این زبان جهان شمول، مراسم تجلیل از سه نفر از کسانی که در استان در زمینه زبان، ‌شعر و ادبیات فارسی تلاش کردند، ‌شعر سرودند و قلم فرسایی کردند، برگزار خواهد شد. در این راستا از «پرویز کریمی»، «کریم الله قائمی» و«محمد حکیمی» تجلیل به عمل خواهد آمد.
دائمی بیان کرد: مفاخر می توانند چراغ راه و الگویی برای جوانان باشند تا راه آنها را ادامه دهند و ریشه های تاریخی زبان فارسی و ابهت آن را حفظ کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: نخستین گرامیداشت چهره های ادبی استان ساعت 17 عصر امروز یکشنبه 18 شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

استاد محمد حکیمی متولد سال ۱۳۴۲ شمسی است. به گفته خودش او نزدیک به ۳۰ سال روی تفسیر قرآن کار و تبلیغ کرده و از سال ۱۳۶۹ تاکنون جلسات تفسیر قرآن، تفسیر نهج البلاغه، تفسیر صحیفه سجادیه، کلاس های شرح مثنوی، حافظ و… در گرگان داشته است. کتابهایی با عناوین انسان به روایت قرآن، انسان در پرتو خرد، گریز از تفکر و چهل حدیث در سالهای مختلف منتشر کرده است.

استاد پرویز کریمی، متولد ١٣١٨ از شاعران پیشکسوت نامدار و معاصر گرگان است، وی صاحب کتاب «پرچین» در سال ١٣٥١ نشر پندار، نخستین شاعر نوپرداز گلستان می باشد. در عرصه شعر نو، جزو اولین کسانی بود که کتاب چاپ کرد.

استاد کریم الله قائمی، متولد ششم تیرماه 1318 خورشیدی در روستای بالاجاده از توابع کردکوی، معلم، شاعر، نویسنده، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ فولکلور و عضو هیئت مؤلفین واژه نامه بزرگ طبری و دانشنامه گلستان است. قائمی از سال 1343 با نگارش طنز، شعر، داستان، کاریکلماتور و نیز مقالات پژوهشی در زمینه فرهنگ بومی منطقه به ویژه گردآوری و تدوین باورهای مردم گرگان، زبان زدهای استرآبادی، ضرب المثل ها و واژگان گرگانی و مازندرانی چهره ای خاص در منطقه دارد. همراهی او با محققان و مؤلفان کتاب هفت جلدی واژه نامه بزرگ طبری بسیار گسترده بود. 

انتهای پیام

captcha