گلایه مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآنی کردستان از مجمع عمومی بی‌سرانجام
کد خبر: 3745292
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

گلایه مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآنی کردستان از مجمع عمومی بی‌سرانجام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ زهرا زندی از مجمع عمومی بی‌سرانجام استان کردستان که با دستور جلسه کم اهمیت و دارای اولویت پایین برگزار شد، گلایه کرد.

زهرا زندی، مدیر مؤسسه قرآنی ستایش کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برپایی نخستین مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان، اظهار کرد: این جلسه با وجود مشکلات و در خواست‌های زیاد مؤسسات قرآنی اما با دستور جلسه کم اهمیت و یا دارای اولویت پایین برگزار شد اما نیمه کاره و بی‌سرانجام به پایان رسید.
مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کردستان با تأکید بر اینکه جلسه مجمع عمومی به درخواست مکرر مؤسسات قرآنی در خصوص ارائه گزارش از فعالیت یکساله اتحادیه مدغم استان صورت گرفت، اظهار کرد: اما هنگامی که دستور جلسه این مجمع که شامل ارائه گزارش از سوی بازرسان و انتخابات هیئت بازرسی بیان شد، پنح مدیر مؤسسه متشکل از ذکرالحکیم با مدیرت سیدعباس حسینی، مؤسسه ایمان با مدیربت مهتاب هاشمی، مؤسسه دارالاشراق به مدیریت شهلا امینی، مؤسسه تمدن با مدیریت سرنگ عباسی و زهرا زندی مدیریت مؤسسه ستایش به دفتر اتحادیه مراجعه کردیم و خواستار تغییر این دستور جلسه شدیم که به دلیل نبود وی به دفتر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سنندج رفتیم.
وی با اشاره به اینکه لذا جلسه‌ای با حضور ناصر علیپور، مدیر دارالقرآن کردستان و حیدری مقدم، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان داشتیم، اظهار کرد: با وجود بیان دیگر اولویت‌ها از سوی این مدیران مؤسسات و تغییر دستور جلسه به بررسی ایرادات اساسنامه، تغییر مکان برپایی مجمع عمومی از استانداری به مکان دیگر چون سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا تبلیغات اسلامی استان، ارائه گزارش از فعالیت یکساله اتحادیه مدغم پیش از آغاز مجمع به مدیران مؤسسات اما بر همان دستور جلسات قبلی تأکید شد.
بازرس اتحادیه سابق مؤسسات قرآنی کردستان اضافه کرد: اما طی مجمع، بازرسین گزارشی از تراز مالی ارائه نکردند و آن را به پایان سال مالی یعنی سال 1397 آن هم توسط کارشناس مالی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان موکول کردند.
وی با ابراز گلایه از اینکه حق‌الزحمه مدیرعامل و حق‌الجسات هیئت مدیره باید در مجمع عمومی به تصویب برسد درحالی که این امر انجام نشده، گفت: ما طی جلسه پیش از مجمع این موارد را مطرح کردیم تا شفاف سازی انجام شود که متأسفانه با مخالفت روبرو شدیم.
زندی با اشاره به اینکه وی با 17 رأی به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی انتخاب شد، عنوان کرد: اما بدون دلیل نیز کاندیدا شدن وی برای بازرسی به استناد ماده 42 اساسنامه «نامزدهای عضویت در هیئت مدیره و یا بازرسان اتحادیه باید عضو یکی از ارکان تشکیلاتی مؤسسات عضو اتحادیه بوده و حداقل تحصیلات کارشناسی یا معادل آن با حداقل چهار سال سابقه فعالیت مؤثر در مراکز رسمی قرآنی داشته باشند» مورد تأیید قرار نگرفت و به صورت شفاهی به وی ابلاغ شد با وجود اینکه بارها و بارها خواستار این عدم تأیید صلاحیت همراه با دلایل و به استناد مفاد اساسنامه به صورت کتبی شد که انجام نگرفت.
وی با ابراز گلایه از اینکه بنا بر این ماده اساسنامه وی هم جزو ارکان تشکیلاتی مؤسسات و دانشجوی مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحولی در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلا حوزوی است، عنوان کرد: همچنین مقالاتی نیز نگارش کرده است و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را نیز در استان برگزار کرده است. اما به دلیل مؤثر نبودن وی را تأیید صلاحیت نکرده‌اند. همچنین بروشورهایی به منظور آشنایی بیشتر مدیران مؤسسات حاضر در مجمع عمومی با چهار کاندیدای دیگر چاپ و تهیه و توزیع شد.
مدیرعامل مؤسسه ستایش با اشاره به اینکه همچنین در میان جلسه به دلیل برگزاری جلسه وزیر نیرو در استان در همان زمانی که مجمع بود، اعضا مجبور به ترک جلسه شدند، عنوان کرد: همچنین طی این جلسه نیز کامل گلباغی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دلیل اینکه چون یکی از اعضای هیئت رسیدگی استان بوده است و در مورد هیچ یک از موارد این مجمع عمومی با وی مشورتی صورت نگرفته است، جلسه را ترک کرد.
وی ادامه داد: لذا به دلیل جلسه وزیر نیرو طبق اساسنامه که جلسه نیمه کاره رها می‌شود، باید ۴۵ روز آینده مجمع دیگری برگزار شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha