توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی؛ از اهداف بلندمدت دانشگاه زنجان
کد خبر: 3745316
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی؛ از اهداف بلندمدت دانشگاه زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه حضور فعالان قرآنی در جشنواره‌ها نشان از فضای معنوی حاکم بر جوانان دارد، گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، هدف اصلی و مهم دانشگاه زنجان است.

توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، هدف مهم دانشگاه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان امروز، ۱۸ شهریورماه در آئین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که میزبان این جشنواره بودیم. دانشگاه زنجان در سال میزبانی کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلفی را برعهده دارد اما جشنواره قرآنی یک جشنواره متمایز است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه دانشگاه زنجان میزبان رویداد مهم فرهنگی در پهنای جامعه شد، خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم؛ تمام عزت، آبرو و هستی ما از قرآن است و هرچقدر در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی قدم برداریم باز هم وظیفه خود را با کمال انجام ندادیم.
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه نظام اسلامی بر پایه قرآن بنا شده و باید برای حفظ سرمایه‌های عظیم قرآنی تلاش کنیم، تصریح کرد: گسترده و عمق این رویداد بر کسی پوشیده نیست و سرمایه‌ها ‌و نیروی انسانی قرآنی ارزشمندی در اختیار داریم.
وی با بیان اینکه خیلی وقت‌ها درخصوص دانشگاه‌ها بیان می‌شود که از فضای معنوی فاصله گرفتند، عنوان کرد: اما این جشنواره‌ها نشان می‌دهد که دانشجویان در فضای قرآنی فعالیت دارند و امیدواریم در سال‌های آینده نیز هرچه پربارتر و باشکوه‌تر شاهد صحنه فعالیت دانشجویان و هیئت‌های علمی در این زمینه باشیم.
نجفیان به پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های دینی و قرآنی تأکید کرد و افزود: زنجان رویدادهای خاصی را در دهه اول محرم شاهد است و خرسندیم که در آستانه محرم باحضور فعالان قرآنی در این استان روح معنویت در دانشگاه و جامعه نشر یافته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان نیز در این جشنواره اظهار کرد: همزمان با مسابقات قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه زنجان میزبان کارشناسان فرهنی، دینی و مذهبی از سراسر کشور بودیم و 3 کارگاه تخصصی در این عرصه برگزار شد.
انتهای پیام
captcha