جامعه قرآنی آماده حماسه‌آفرینی/ ردیف بودجه مستقلی برای بیت‌الاحزان در نظر گرفته شود
کد خبر: 3745582
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

جامعه قرآنی آماده حماسه‌آفرینی/ ردیف بودجه مستقلی برای بیت‌الاحزان در نظر گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: انقلاب اسلامی برای ثابت قدم کردن نیاز به یک انقلاب قرآنی دارد و باید آحاد مردم به سمت قرآن خیزش کنند.

نیاز به انقلاب قرآنی داریم/ بیت الاحزان با حرکت جهادی ۱۰ میلیون حافظ را تربیت می‌کندبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 19 شهریورماه در جشنواره ملی «جبرئیل امین» که به منظور تجلیل از 260 حافظ کل قرآن این مؤسسه برگزار شده است، گفت: امسال این تعداد حافظ کل قرآن به تعداد حفاظ کل  این مؤسسه اضافه شده اند.
وی ضمن قدردانی از همراهی خیران و مسئولان در فعالیت‌های این مؤسسه افزود: مؤسسه بیت‌الاحزان یک الگوی توسعه است؛ 22 سال قبل این مؤسسه را از یکی روستاهای استهبان آغاز کردیم و امروز به نقاط مختلف کشور گسترش یافته است.
شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه با تربیت نیروهای قرآنی و اعزام سفیران قرآن گسترش یافته است، افزود: هنوز مرکزیت این مؤسسه همان روستا و این شهرستان است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح این مؤسسه هم‌اکنون دارای 180 شعبه و 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن است، گفت: نیروهای این مؤسسه با یک دیدگاه جهادی قرآنی و اهل بیتی فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: هر کدام از اینها در هر شهر و دانشگاهی وارد شدند آثار و برکاتش دیده می شود و این جمعیت مرهون تلاش های حافظان این مؤسسه است که طی سال‌های گذشته موفق به حفظ قرآن شدند.
شاهسونی ضمن برشمردن برخی از فعالیت‌های سفیران قرآنی این مؤسسه در نقاط محروم کشور گفت: بسیاری از تربیت شدگان این مؤسسه هم‌اکنون در سمت ها و شغل‌های مختلف اعم از مدیر، قاضی، معلم و غیره ایفای نقش می‌کنند.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با تصریح اینکه در این مراسم 260 حافظ کل قرآن از 23 استان کشور تجلیل می‌شوند، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در سال بیش از 30 هزار قرآن‌آموز دارد و این حافظان کل قرآن گل کار بیت‌الاحزان هستند که در طی یکسال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

فعالیت‌های بیت‌الاحزان در جهان تشیع در حال گسترش است
وی با بیان اینکه ساخت و سازهای عمرانی گسترده‌ای در این مؤسسه در نقاط مختلف کشور انجام می شود، گفت: در تابستان جاری طرح ملی رحله این مؤسسه در 30 نقطه کشور اجرا شد.
شاهسونی با یادآوری اینکه حافظانی از کشورهای مختلف نظیر عراق، آمریکا، پاکستان، افغانستان و غیره در این مؤسسه حافظ قرآن شدند، گفت: فعالیت‌های بیت‌الاحزان در جهان تشیع در حال گسترش است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی سیمای قرآن از برکات تصدی‌گری شما در صدا و سیما بود و همچنین کارهای متنوع فرهنگی ـ قرآنی در کارنامه شما وجود دارد که نشان از علاقه شما به این کتاب آسمانی دارد.

جامعه قرآنی ما آماده حماسه‌آفرینی قرآنی است
وی با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی ما آماده حماسه‌آفرینی قرآنی است، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود 10 میلیون حافظ در کشور نیاز داریم و فرمودند قرآنی‌ها کار راهبردی در کشور انجام می‌دهند  و اگر 10 میلیون حافظ در کشور داشته باشیم کشورمان یک کشور نفوذناذیر می‌شوند، اهمیت تربیت حافظان قرآن مشخص می‌شود.
شاهسونی اظهار کرد: این خیل عظیم جوانان که مشتاق حفظ قرآن هستند اعم از ایرانی، عراقی، پاکستانی و غیره همه برای جهاد قرآنی آماده هستند زیرا انقلاب اسلامی برای ثابت قدم کردن نیاز به یک انقلاب قرآنی دارد و باید آحاد مردم به سمت قرآن خیزش کنند.

ردیف بودجه مستقلی برای بیت‌الاحزان در نظر گرفته شود
وی به تبیین انتظارات خود از مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان با این حجم فعالیت درخواست دارد که حتماً جزو مؤسسات فرهنگی که ردیف بودجه سالانه برای آنها دیده می‌شود سالانه مبلغی به آن اختصاص یابد تا جهش فعالیت‌های این مؤسسه چند برابر شود.
شاهسونی بیان کرد: استهبان به عنوان شهرستان قرآنی نام گرفت لذا اگر امکان دارد در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی این شهر را به عنوان شهرستان الگو معرفی شود و استهبان از بودجه‌های لازم برای توسعه فعالیت های قرآنی برخوردار شود.

تسهیلاتی برای حافظان قرآن در نظر گرفته شود
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن گفت: بسیاری از جوانانی که برای حفظ قرآن می‌آیند تشویق آن چنانی ندارند لذا اگر مجلس تسهیلاتی برای این جوانان قائل شود از جمله معافیت سربازی در تشویق جوانان و نوجوانان به حفظ قرآن بسیار تأثیرگذار خواهد بود و خواهش می‌کنیم تدابیری شود تا جایگاهی در آزمون‌هایی مثل کنکور و ارشد به حافظان قرآن داده شود و متأسفانه اکنون امتیاز خاصی در کنکور برای حافظان قرآن نیست.

اردوگاه قرآنیان در مشهد راه‌اندازی شود
وی با بیان اینکه ما در مشهد نیاز به یک اردوگاه قرآنی برای تمام قرآنیان کشور داریم، گفت: درخواست داریم این اردوگاه با مدیریت بیت‌الاحزان راه‌اندازی شود تا بتوانیم به جامعه قرآنی کشور خدمت کنیم.
شاهسونی با تصریح اینکه بسیاری از شعبه‌های این مؤسسه در مناطق محروم فعالیت می‌کنند اینها نیاز به حمایت دارند از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا مبلغی کمک به هر کدام از این 180 شعبه بیت‌الاحزان صورت گیرد.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) همچنین از رئیس مجلس درخواست کرد تا گزارش بیت‌الاحزان را تقدیم مقام معظم رهبری کند و به معظم له بگوید که اگر هیچکس هیچ اقدامی نکند ما این 10 میلیون حافظ را با یک حرکت جهادی در کشور تربیت خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha