پنجمین سوگواره سفر تا صفر در دانشگاه قم برگزار می‎شود
کد خبر: 3745638
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

پنجمین سوگواره سفر تا صفر در دانشگاه قم برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ــ به همت دانشگاه قم پنجمین سوگواره سفر تا صفر در این دانشگاه و در گستره ملی برگزار می‌شود.

پنجمین سوگواره سفر تا صفر در دانشگاه قم برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی دانشگاه قم امروز19،  شهریورماه در نشست خبری سوگواره سفر تا صفر که در دانشگاه قم برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شروع ایام محرم، عنوان کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، سوگواره سفر تا صفر همزمان با شروع ماه عزای سالار شهیدان آغاز به کار کرده است.
وی با تأکید بر اینکه امسال پنجمین دوره این سوگواره در حال اجراست، گفت: سوگواره سفر تا صفر اولین بار در محرم سال 93 در سطح استانی شروع به کار کرد و در دوره‌های دوم و سوم که به ترتیب در سال‌های 94 و 95 برگزار شد، سطح منطقه ای کشور را پوشش داد.
 مسئول برگزاری سوگواره سفر تا صفر با اشاره به اینکه دو دوره اخیر سوگواره سفر تا صفر در سطح کشوری برگزار شد، بیان کرد: حدود 1000 اثر در دوره سوم دریافت شد و تعداد این آثار در سال گذشته به حدود 2800 اثر رسید و اکنون در محرم سال 97 این سوگواره با همکاری وزارت علوم آغاز به کار می‌کند.
 نوروزی تصریح کرد: پوستر و سایت پنجمین دوره سوگواره سفر تا صفر توسط آیت‌الله علوی گرگانی، با حضور عوامل برگزارکننده سوگواره و شورای سیاست‌گذاری آن، در دفتر این مرجع رونمایی و مقدمات آغاز این دوره از سوگواره به طور رسمی فراهم شد.
 وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این سوگواره، ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) است، بیان کرد: هنگامی که هنر در خدمت ارزش‌های دینی قرار گیرد ماندگارتر می‌شود و هم چنین زمانی که ارزش‌های دینی به زبان هنر بیان شود مؤثرتر خواهد بود؛ بنابراین درسوگواره سفرتاصفر سعی شده است تا استعداد افراد به خصوص نسل جوان در خدمت ارزش‌های دینی قرار گیرد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه قم گفت: این دوره از سوگواره در 5 بخش و 11 رشته برگزار می‌شود؛ در بخش پژوهشی رشته مقاله‌نویسی، در بخش ادبی، شعر و داستان کوتاه، در بخش هنری، رشته عکس، تصویر‌سازی، فیلم مستند کوتاه و پویانمایی را شامل می شود.
‌نوروزی افزود: بخش چهارم این دوره از سوگواره تحت عنوان بخش چندرسانه‌ای و شامل رشته اینفوگرافی و پادکست می‌شود؛ طراحی و ساخت نرم‌افزار تلفن همراه و وبلاگ‌نویسی نیز از رشته‌های بخش پنجم سوگواره سفرتاصفر است.
 مسئول برگزاری سوگواره سفر تا صفر تأکید کرد: مهلت ارسال آثار در 19 آبان 97 به پایان می‌رسد و اختتامیه این سوگواره نیز همزمان با وفات حضرت معصومه(س) در دانشگاه قم برگزار خواهد شد که طی آن، از نفرات اول تا سوم هر رشته تجلیل می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه این سوگواره محدودیت شرکت‌کننده ندارد، گفت: همه اقشار می‌توانند در این سوگواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کنند اما اکثرا دانشجویان و اساتید بیشترین مخاطبان این سوگواره هستند.
نوروزی بیان کرد: به نفرات برگزیده سوگواره سفر تا صفر جوایز نقدی تعلق می گیرد که جزئیات آن در سایت رسمی سوگواره به نشانی www.safartasafar.ir قرار دارد و علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت و یا کانال رسمی سوگواره در پیام‌رسان‌های سروش، بله و ایتا از اخبار و جزئیات سوگواره آگاهی پیدا کنند.
 معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه در پایان یادآور شد: آثار برگزیده در حرم حضرت معصومه(س) به نمایش گذاشته می‌شود و آثار دریافتی برگزیده سال‌های گذشته و امسال نیز چاپ شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha