از برگزاری 50 ایستگاه صلواتی تا تجلیل از پیر غلامان حسینی
کد خبر: 3745656
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
همزمان با ایام ماه محرم در منطقه 13؛

از برگزاری 50 ایستگاه صلواتی تا تجلیل از پیر غلامان حسینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه محرم با هدف هویت‌افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ غلامعلی ابراهیمی سوته‌، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه محرم، مهم‌ترین اهداف شهرداری در اجرای این ویژه‌برنامه‌‌ها را کمک به آماده‌سازی فضای عمومی، معرفی مؤلفه‌های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت‌افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی عنوان کرد.

وی بیان کرد: برجسته‌سازی جلوه‌های قيام حسينی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهيل اجرای برنامه‌های مردمی در ماه‌های محرم و صفر و تعامل و مشاركت با مساجد، حسينيه‌ها و هيئت‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری 10 عنوان برنامه، گفت: علاوه بر فضاسازی سرای محلات در ماه محرم و صفر، ایستگاه فرهنگی با انجام تعزیه، روایت‌گری و پرده‌خوانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در فلکه اطلاعات برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت قیام امام حسین(ع) و عاشورا، حمایت از مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها جهت برپایی هرچه با شکوه‌تر این فریضه الهی را از جمله برنامه‌های منطقه در دهه اول محرم برشمرد.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شب شعر عاشورایی، اظهار کرد: مراسم شب شعر عاشورایی و تجلیل از شعرای آیینی برجسته محلی در دهه دوم محرم در سرای محلات منطقه برگزار می‌شود.

ابراهیمی برگزاری همایش نقش آواز در تبیین فرهنگ عاشورا، تجلیل از پیر غلامان حسینی از دیگر برنامه‌های منطقه در دهه سوم محرم اعلام کرد  و گفت: بیش از 50 ایستگاه صلواتی در منطقه با مشارکت نهاد‌ها، هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مردم در ایام ماه محرم استقرار می‌یابد. همچنین آیین بزرگداشت حافظ بین‌المللی قرآن کریم در دهه اول صفر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

هاله حاتمی
انتهای پیام

captcha