فرهنگ اساس، اصل و پایه توسعه است
کد خبر: 3745750
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

فرهنگ اساس، اصل و پایه توسعه است

گروه فرهنگی- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: فرهنگ اساس، اصل و پایه توسعه است و برهمین اساس توسعه فرهنگ و هنر مقدم بر تمامی بخش‌های توسعه‌ای است.

فرهنگ اساس، اصل و پایه توسعه است

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدعظیم ملک، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان امروز، 19 شهریورماه در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اظهار کرد: فرهنگ اساس، اصل و پایه توسعه است و توسعه فرهنگ و هنر مقدم بر تمامی بخش‌های توسعه‌ای است.
وی افزود: امروز اشتغال و تورم بحث اول کشور است که مانند یک مریض اورژانسی نیاز به درمان دارد، اما این نباید سبب کم شدن بودجه فرهنگ وهنر شود، بلکه در کنار درمان درست این معضل پیش آمده در جهت کمک سریع‌تر به این مشکل باید فرهنگ و هنر را هم به عنوان اصلی‌ترین گزینه درمان تقویت کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به ضرورت درک رسالت هر سازمان و اثرات فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیران سازمان‌ها عنوان کرد: گفتمان‌سازی مفهوم فرهنگ در خانواده و تریبون‌های در اختیار می‌تواند بسیاری از معضلات ایجاد شده جامعه ما را رفع کند که متأسفانه در این زمینه کم‌کاری‌های جدی صورت گرفته است.
وی اعلام کرد: امروز به واقع یک جنگ روانی بسیار خطرناکی علیه اقتدار نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است که بخش عمده آن از طریق نفوذ در خلاءهای فرهنگی است که ما به آن ورود پیدا نکرده‌ایم از آن جمله فرهنگ مصرف، فرهنگ درست استفاده کردن از منابع در اختیار، فرهنگ مقابله با ترفندهای روانی ایجاد شده، فرهنگ خودباوری، فرهنگ کار، ولنگاری در خرج، حرص ثروت‌اندوزی با هر قیمتی و... بسیاری دیگر از مواردی است که قطعا با ورود هنر به این موضوعات و روشنگری خلاقانه و هنرمندانه و تقویت حس نوع دوستی و وطن دوستی می‌توان در جهت رفع این معضلات و ایجاد توسعه متوازن گام برداشت.
عظیم ملک ادامه داد: البته نباید در زمینه فرهنگ سازی نگاه صرف به بودجه داشت بلکه برای موفقیت در این زمینه باید از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت های جامعه استفاده کنیم.
وی در پایان یادآور شد: شناسایی و جذب افراد خلاق و به کارگیری قابلیت‌های آنان و پیاده کردن ایده‌های خلاقانه در کنار بودجه‌ریزی مناسب می‌تواند در کنار گفتمان‌سازی مفهوم فرهنگ و هنر در جامعه در بازده‌های تعریف شده کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مؤثر واقع شود.
انتهای پیام

captcha