نقش تأثیرگذار دانشگاه‌ها در شكل‌گيری شخصيت انسان‌ها
کد خبر: 3745768
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

نقش تأثیرگذار دانشگاه‌ها در شكل‌گيری شخصيت انسان‌ها

گروه معارف ــ مدیرعامل هلال احمر استان یزد گفت: دوران جوانی، دوران طلايی رشد ابعاد معنوی انسان است كه اگر نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم، دست يافتن دوباره به آن محال است و دانشگاه‌ها نقش اساسی در شكل‌گيری شخصيت انسان‌ها دارند.

دانشگاه‌ها نقش اساسی در شكل‌گيری شخصيت انسان‌ها دارند

به گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 19 شهریورماه در دیدار با اولیا، رئیس دانشگاه یزد اظهار کرد: بازوی توانمند هلال احمر اعضا داوطلب این جمعیت و کانون‌های جوانان و دانشجویی هستند چه بسا که کانون های دانشجویی هلال احمر تأثیرات بسیار خوبی در جامعه داشتند و تمام سعی و تلاش خود را برای پشتیبانی و حمایت از این مجموعه را خواهیم کرد.
حرازی‌زاده با بیان اینکه کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر به عنوان بهترین جایگاه به منظور ظرفیت‌سازی و ایجاد فضای صلح و گفت‌وگو در دانشگاه است، بیان کرد: دانشجویان عضو هلال احمر می توانند هر کجا فضای صلح و دوستی و ادب خدشه دار شده است پیش قدم باشند.
وی افزود: كانون هاي دانشجويي بايد فعاليت‌های خود را در قالب برنامه هاي عام المنفعه و آموزش‌های امداد و نجات كه هدف بوجود آمدن كانون‌های دانشجويی هستند انجام دهند.
مدیرعامل هلال احمر استان یزد تصریح کرد: دوران جواني دوران طلايي رشد ابعاد معنوي انسان است كه اگر نسبت به آن بي اعتنا باشیم، دست يافتن دوباره به آن محال است و دانشگاه‌ها نقش اساسی در تحولات و شكل‌گيری شخصيت انسانها دارند.
سید جواد میرحسینی، سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارش از فعالیت های کانون های دانشجویی هلال احمر استان و اهداف و شعارهای هلال احمر گفت: دانشگاه یزد از بدو ورود کانون های هلال احمر را تشکیل داد و از پر رونق ترین کانون های محسوب می شود و امیدواریم در ادامه بتوانیم این همکاری را بیشتر کنیم.
میرحسینی خواستار تنظیم تقویم سالانه از فعالیت‌های هلال احمر و دانشگاه یزد شد و اظهار کرد: اعضا کانون دانشجویی می تواند بعد از کسب آموزش های امدادی بعنوان امدادگر هلال احمر با جمعیت ارتباط و فعالیت خود را ادامه دهند.
سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر یزد افزود: در بحث پیشگیری از اسیب های احتماعی باید برنامه های کیفی و بیشتری را با همکاری کانون های دانشجویی انجام دهیم .
اولیاء، رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از مدیرعامل و معاون امور جوانان هلال احمر یزد و قدردانی از خدمات هلال احمر استان یزد بیان کرد: تمام موارد مطرح شده دغدغه مجموعه دانشگاه نیز است و ان‌شاءلله با همکاری هلال احمر بتوانیم آنها را برطرف کنیم.
رئیس دانشگاه یزد گفت: جمعیت هلال احمر جزء سازمان‌های خوش نام و اصیل و مورد مقبول جامعه و مورد اعتماد مردم است و جای خوشحالیست بتوانیم این همکاری را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در برنامه های کاروان سلامت دانشگاه می تواند همکاری های خوبی با هلال احمر داشته باشد، افزود: می توان از ظرفیت دانشگاه نیز در اینجور خدمات استفاده کرد و اینگونه فعالیت ها را گسترش دهیم و آمادگی داریم یک پایگاه بصورت مامل در تمامی زمینه ها را در دانشگاه برقرار و فعالیت کنیم.
اولیا تصریح کرد: کانون های دانشجویی می توانند بعنوان گروه های همسان آموزش های لازم را به هم گروه های خود ارائه دهند و با توجه به نیاز های موجود در جامعه می توان دوره های تخصصی در زمینه های مذکور را بصورت پایلوت در کانون های دانشجویی هلال احمر برگزار کرد.
وی همچنین خواستار برگزار شدن مانورهای امدادی در دانشگاه ها شد و تصریح کرد: ایحاد غرفه های هلال احمر در بدو ورود دانشجویان جدید می تواند موثر و دانشجویان را با اهداف هلال احمر آشنا و افراد بیشتری را عضو این مجموعه نمود.

انتهای پیام

captcha