محبت خدا در گرو محبت به امام حسین(ع) است
کد خبر: 3745854
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

محبت خدا در گرو محبت به امام حسین(ع) است

گروه اندیشه - استاد حوزه علمیه قم به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که فرمودند: «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً» و گفت: بر اساس این حدیث شریف محبت خدا در گرو محبت به امام حسین(ع) است و اوج محبت ما به حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه محرم است.

محبت خدا در گرو محبت به امام حسین(ع)/محبت حسینی عین تقواست

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادقی، استاد حوزه علمیه قم و مدرس دانشگاه روز گذشته، 19 شهریورماه در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ در شهرکرد که با حضور روحانیان اعزامی استان در سالن بلاغ این سازمان برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: ایام ماه محرم فرصتی مغتنم برای روحانیان در نشر معارف دینی و حسینی است.
وی با اشاره به آیه 96 سوره اعراف، افزود: این آیه قرآن کریم بیان تمام شأنیت حماسه حسینی و عملیات افتخارآفرین تبلیغی مبلغان است که می‌توان بر اساس آن راهبرد داد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کم شدن منابع آبی و خشک‌سالی، علت آن را عوامل طبیعی، شرایط جوی، مسائل انسانی، شیمیایی و ... ندانست و تأکید کرد: برکات آسمان و زمین به تقوا بستگی دارد و مسلماً اگر تقوا نباشد این برکات هم نخواهد بود.
صادقی دهه اول محرم را دهه اوج عزت و تقوای مؤمنین برشمرد و اظهار کرد: در این دهه خون مؤمنین در عزای سیدالشهدا به خروش درمی‌آید و محبت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) بیشتر می‌شود.
وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که فرمودند: «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً» و گفت: بر اساس این حدیث شریف محبت خدا در گرو محبت به امام حسین(ع) است و اوج محبت ما به حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه محرم است.
استاد حوزه و مدرس دانشگاه محبت به امام حسین(ع) را عین ایمان به دین و تقوا خواند و خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصتی مغتنم برای حل همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... با بهره‌گیری از محبت به اباعبدالله الحسین(ع) است.
‌صادقی با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند حرکت و قیام امام حسین(ع) در عاشورا را از سیاست جدا کنند، تصریح کرد: همه اعمال امام حسین(ع) در روز عاشورا سیاسی بود زیرا ایشان قیام کردند و به شهادت رسیدند تا تاج‌وتخت سیاست وقت را برچینند.
یادآور می‌شود در پایان این به مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن»(روضه‌های قرآنی) از حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی اهدا شد.
انتهای پیام

captcha