اجرای طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» برای اولین بار در کشور
کد خبر: 3745880
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

اجرای طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» برای اولین بار در کشور

گروه فرهنگی ــ قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ گروه تئاتر بچه‌های مسجد در استان ‌فعال است، گفت: همچنین طرح خانه تئاتر بچه‌های مسجد برای اولین بار در کشور در استان قم اجرا شده است.

اجرای طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» برای اولین بار در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله کریمی، قائم مقام دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در رابطه با فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم، گفت: مساجد زیرمجموعه نهاد خاصی نیستند و به همین دلیل آمار مشخصی از تعداد مساجد استان در دست نیست، با این حال 590 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 420 کانون در مساجد شهر قم فعالیت می‌کنند.
وی افزود: تنها شرط لازم برای تشکیل کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد این است که مسئولان مسجد یک اتاق برای محل کانون اختصاص دهند و امام جماعت مسجد برای راه‌اندازی کانون فرهنگی ـ هنری درخواست مجوز بدهد.
کریمی ادامه داد: تمامی کانون‌ها زیرمجموعه ائمه جماعت مساجد هستند و مسئولیت کانون با امام جماعت مسجد مربوطه است البته گاهی برخی ائمه جماعت ترجیح می دهند به دلیل حجم بالای کاری که خودشان دارند، مسئولیت کانون را به فرد دیگری محول کنند.
قائم مقام دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم تصریح کرد: طبق مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید مسائل فرهنگی باشد؛ رده سنی پذیرش عضو در کانون‌ها هم از  3 سال به بالا است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 35 گروه تئاتر بچه های مسجد در استان قم فعال است، همچنین طرح خانه تئاتر بچه های مسجد برای اولین بار در کشور در استان قم اجرا شده است.
کریمی در توضیح علت عدم فعالیت برخی کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان، عنوان کرد: کار در این کانون ها به نوعی کار جهادی محسوب می شود، اگر یک کانون چارت درستی نداشته باشد ممکن است کار فرهنگی مسجد با رفتن یک مسئول مختل و حتی تعطیل شود.
کانون‌های مساجد توانمند می‌شوند
کریمی بیان کرد: در همین راستا و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اقدام به برگزاری دوره هایی تحت عنوان توانمندسازی کادر کانون‌ها کرده‌ایم که مرحله اول این دوره‌ها در قم و با حضور بانوان کادر کانون‌های سراسر کشور برگزار می‌شود زیرا قطعاً با وجود کادری توانمند در کانون مساجد و چارت درست، دیگر نگرانی بابت رفتن مسئول یک کانون وجود نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: 100 درصد کانون‌های مساجد در سایت بچه‌های مسجد و اطلاعات 30 هزار نفر از اعضای کانون ها در پرتال این سایت به ثبت رسیده است.
قائم مقام دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم در خصوص عمده فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد، گفت: حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مساجد، ارتباط نزدیک با مسجد و آموزش‌های قرآنی و دینی از جمله فعالیت‌های این کانون‌ها است که این موضوع نتایج خوب مانند تربیت و پرورش مربیان قرآنی را به دنبال داشته است.
انتهای پیام

captcha