وحدت رویه عامل مهمی در رسیدن به اهداف دینی و برخورد با معضلات اجتماعی است
کد خبر: 3745965
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

وحدت رویه عامل مهمی در رسیدن به اهداف دینی و برخورد با معضلات اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان، احیای روز افزون و ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، را نیاز امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت رویه عامل مهمی در رسیدن به اهداف دینی و برخورد با معضلات اجتماعی است.

وحدت رویه عامل مهمی در رسیدن به اهداف دینی و برخورد با معضلات اجتماعی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری شبستان محمد سمندی، دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان، 20 شهریور در نشست خبری اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با تبیین شیوه های عملی امر به معروف و نهی از منكر اظهار کرد: برای محقق شدن معروف و زدوده شدن منكرباید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهكارها و شیوه های عملی باشیم.

به گفته وی؛ جامعه‌‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیا نشود، از رحمت خداوند دور می‌ماند زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

 سمندی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی ما از جایگاه بلند و ویژه برخوردار است یاداور شد: اساس نبوت پیامبران الهی، بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است که در این راستا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر  همگانی است که این ستاد تمام تلاش خود را برای ترویج فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی ازمنکر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ...به کار خواهد گرفت.

 سمندی از پیش‌بینی برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در ماه‌های محرم و صفر در استان سمنان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهید عزالدین در گرمسار، همایش بزرگ طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، دیدار هیات‌های مذهبی با ائمه جمعه و اجرای مانور تذکر لسانی از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان خواهد بود.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان ،احیای روز افزون و ترویج وگسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، را نیاز امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی برشمرد و افزود: وحدت رویه عامل مهمی در رسیدن به اهداف دینی و برخورد با معضلات اجتماعی است.

 وی از برگزاری یادواره شهید امر به معروف و نهای از منکر این استان در گرمسار خبر داد و گفت: کتاب و فیلمی در خصوص زندگی شهید عزالدین از شهدای امربه معروف نیز تهیه شده که در این یادواره رونمایی می‌شود.

 سمندی از برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر استان خبر داد و اذعان کرد: بیش از 99درصد از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان را جوانان تشکیل می‌دهند و همین نیاز به آموزش و دوره‌های آموزشی را بیشتر کرده است.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان، از برگزاری رزمایش تذکر لسانی در آخرین روز از هفته امربه معروف در 26 شهریورماه در استان خبر داد و گفت: این مانور در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 سمندی از گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان در 26 شهریورماه خبر داد و گفت: گردهمایی اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان‌ها، گردهمایی طلایه‌داران و یادآوران امربه معروف، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها، برگزاری شوراهای امربه معروف با حضور ائمه مساجد استان و غیره از دیگر برنامه‌های هفته امر به معروف در استان سمنان است.

انتهای پیام

captcha