سوگواره «عطر سیب» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3745977
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
در ایام ماه محرم؛

سوگواره «عطر سیب» در سمنان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری سوگواره عطر سیب، نمایشگاه عکس، مسابقه نگاره‌های محرم، کارگاه نقاشی عاشورایی، در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: نشست‌های بصیرتی، کارگاه عاشورایی، جشنواره رسانه‌ای دیجیتال مهر محرم و ... از جمله دیگر برنامه‌های این ماه در استان سمنان است.

«سوگواره عطر سیب» در سمنان برگزار می شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 20 شهریور در نشست خبری اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با اشاره به در پیش بودن دهه امر به معروف و نهی از منکر از این فریضه به عنوان هدف قیام امام حسین(علیه السلام) نام برد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نهادینه شده تا انسان از مدار انسانیت خارج نشود.

فضیلت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به مسلمانان و جوامع اسلامی محدود نمی‌شود اذعان کرد: جوامع امروزی حتی جوامع لائیک نیز امر به معروف و نهی از منکر را تحت عناوینی مانند نظارت اجتماعی دنبال می کنند و از هنجار‌ها و ناهنجارهای خود دفاع می کنند.

به گفته وی؛ حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت سیستمی مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا 15 کارگاه مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر در استان در یک سال گذشته برگزار شده است.

 دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر استان سمنان به برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بیش از 80 عنوان برنامه فرهنگی و هنری برای ایام محرم و صفر در استان سمنان پیش‌بینی شده که 50 عنوان برنامه نیز برای هفته دفاع مقدس که با همین ایام همزمان شده نیز در استان پیش‌بینی شده است.

 وی بیان کرد: سوگواره عطر سیب، نمایشگاه عکس، مسابقه نگاره‌های محرم، کارگاه نقاشی عاشورایی، نشست‌های بصیرتی، کارگاه عاشورایی، جشنواره رسانه‌ای دیجیتال مهر محرم و ... از جمله برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان سمنان است.

 فضیلت با تاکید بر اینکه عصر شعر دفاع مقدس، اکران فیلم تنگه ابوغریب، گفتمان بصیرتی در 170 کانون فرهنگی هنری مساجد، کارگاه هنرهای تجسمی، نمایش خیابانی، نمایشگاه عکس و ... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است یادآور شد:  تلاش ما بر این است که در برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های فرهنگی و مردم‌نهاد نیز بهره بگیریم.

فضیلت اجرای صحنه‌ای موسیقی را یکی از ماموریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: آنچه در برگزاری برنامه‌ها برای ما اهمیت و اولویت دارد اجرایی شدن قانون و عمل به آن است لذا در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به آنچه قانون برای ما تعیین کرده توجه می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه معتقدیم باید از موسیقی فاخر و اصیل ایرانی حمایت کرد لذا در کنار گفتمان‌های مذهبی و دینی و امربه‌معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از پدیدار شدن موسیقی‌های زیرزمینی در فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه امور توجه خواهیم کرد و در این راستا ملاک ما عمل به اجرایی شدن قانون است.

انتهای پیام

captcha