تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در گرو همدلی و انسجام است
کد خبر: 3746108
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در گرو همدلی و انسجام است

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در صورتی تحقق پیدا می‌کند که در جامعه همدلی و انسجام وجود داشته باشد.

تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در گرو همدلی و انسجام است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبدلله نژاد امروز سه‌شنبه 20 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اصل هشتم قانون اساسی، سه نوع امر به معروف؛ مردم به مردم، حاکمیت به مردم و مردم به حاکمیت وجود دارد که در این زمینه امر به معروف مردم به مسئولان و حاکمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: وظیفه ذاتی ما احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد و این مهم درصوتی تحقق پیدا می‌کند در جامعه همدلی و انسجام وجود داشته باشد. خداوند هم در 104 سوره آل‌عمران می‌فرماید همه امت باید واحده شوید، تا آنکه امربه‌معروف و نهی از منکر محقق شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، بیان کرد: هدف قیام امام حسین(ع) احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود و برهمین اساس هفته اول ماه محرم به نام امر به معروف و نهی ازمنکر نام‌گذاری شده است.
عبدالهی‌نژاد با اشاره به فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در استان اصفهان، گفت: این ستاد در هر استان متشکل از 18 نفر عضو است، که اعضای آن در هر استان امام جمعه به‌عنوان رئیس ستاد، استاندار، دادستان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه هستند.
وی ادامه داد: مسائل فرهنگی استان نباید در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی به حاشیه برود و به آن‌ها بی‌توجهی شود.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری کنسرت و شادی مردم مخالف نیستیم، ولی حواشی کنسرت‌ها مشکل‌زا هستند، گفت: کنسرت‌ها باید بر اساس شیوه‌نامه وقوانین وزارت‌خانه برگزار ‌شود.
وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و همه دستگاه‌های مربوط باید نسبت به مسئله احیای امری به معروف و نهی از منکر در جامعه بیش از پیش توجه بیشتری داشته باشند و نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت بود.
انتهای پیام

captcha