برپایی ۶۰ محفل انس و کرسی تلاوت در استان مرکزی
کد خبر: 3746177
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

برپایی ۶۰ محفل انس و کرسی تلاوت در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۳۵ محفل انس با قرآن ‌و ۲۵ کرسی تلاوت در راستای برگزاری چهل و یکمین دوره ‌مسابقات قرآن اوقاف با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در سطح استان مرکزی برگزار شده و تا پایان مسابقات ادامه‌ دارد.

برپایی 60 محفل انس و کرسی تلاوت در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۲۰ شهریور ‌در جلسه هم‌اندیشی هفتگی مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، گفت: برنامه‌های این دوره از مسابقات در شهرهای مختلف استان در حال جمع‌بندی و برگزاری است.

برپایی 60 محفل انس و کرسی تلاوت در استان مرکزی
وی با بیان اینکه برپایی ۳۵ محفل انس با قرآن و ۲۵ کرسی تلاوت در راستای برگزاری این دوره از مسابقات قرآن اوقاف با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری برگزار شده و تا پایان مسابقات ادامه‌ دارد، اضافه کرد: برگزاری جلسات با استاندار و رؤسای کمیته‌ها برگزار شده است و هر یک گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه مسابقات ارائه دادند.
‌حسینخانی از تغییر سالن غذاخوری متسابقان از کوه نور به هتل امیرکبیر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی قم به تازگی پایان یافته است برنامه‌ریزی دقیق از سوی سازمان به زودی اعلام می‌شود.

سه‌شنبه 10 مهرماه؛ مراسم افتتاحیه
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک دارای دو افتتاحیه و سه اختتامیه است، ادامه ‌داد: با توجه به اینکه افتتاحیه مسابقات سه‌شنبه، ۱۰ مهر برگزار می‌شود از این‌رو پذیرش متسابقان دوشنبه، ۹ مهر خواهد بود.
‌حسینخانی اضافه کرد: کارت عوامل اجرایی تا قبل از برگزاری مسابقات صادر می‌شود و برای متقاضیان صدور کارت حین مسابقات کارتی صادر نمی‌شود. از ظرفیت دستگاه‌های خدمت‌رسان استفاده خواهد شد، به ویژه اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، آب، برق در مکان برگزاری مسابقات و اسکان مستقر می‌شود. هدیه عمومی سفالینه سلطان‌آباد در نظر گرفته شده است.

آمادگی دستگاه‌ها جهت برپایی نمایشگاه
رئیس اداره قرآنی اداره‌‌کل اوقاف استان اظهار کرد: ۷ دستگاه جهت برپایی نمایشگاه در حاشیه برگزاری مسابقات اعلام آمادگی کردند. امسال ۳هزار قرآن چاپ شده و در اختیار مساجد و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. جلسه‌ای با دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک جهت استقرار اتوبوس سیار پزشکی و تجهیز درمانگاه هتل برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب«سوره‌های سرخ»
وی از رونمایی کتاب سوره‌های سرخ با هدف معرفی ۶۳ شهید قرآنی در ایام مسابقات خبر داد و گفت: لیست افراد قرآنی جهت حضور در کنار داوران به تهران ارسال شده است. اسامی داوران این دوره از مسابقات به زودی اعلام می‌شود. پس از اتمام دهه اول محرم فضای شهر قرآنی می‌شود. برگزاری همایش جامعه قرآنی نیز به زودی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha