حضور فعالان و چهره‌های قرآنی اردبیل بر سر مزار سلطان الذاکرین
کد خبر: 3746299
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

حضور فعالان و چهره‌های قرآنی اردبیل بر سر مزار سلطان الذاکرین

گروه اجتماعی ــ در اولین روز ماه محرم‌الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری فعالان جامعه قرآنی اردبیل در حرکتی خودجوش بر مزار سلطان الذاکرین، مرحوم «سلیم موذن زاده اردبیلی» حضور یافتند.

حضور فعلان و چهره‌های قرآنی اردبیل بر سر مزار سلطان الذاکرینبه گزارش ایکنا از اردبیل، در این مراسم که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره مداح عالم تشیع، ستایشگر پرافتخار اهل بیت (ع)، مرحوم «سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» روزگذشته ۲۰ شهریورماه همزمان با اول ماه محرم ۱۴۴۰ برگزار شد، استاد فرهاد رنجبر، از چهره‌ها و اساتید برتر قرآن با اشاره به شخصیت مرحوم موذن زاده گفت: آنچه «سلیم موذن زاده اردبیلی» را یک مداح توانمند کرده بود، عزم و اراده و پشتکاراو بود. او بطور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی می‌کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از دو هزارعنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. اعجاب و توانایی بی وصف در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولود خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی سلیم موذن زاده را در ردیف یکی از مطرح‌ترین افراد جهان در این رشته‌ها قرارداده است.
قرائت قرآن در ابتدای مراسم با صوت زیبای استاد عبدالحسن محمدپور، داور و قاری بین المللی قران، مداحی توسط آقای افشین بابک، قرائت قطعه شعر توسط استاد رسول ناصرآزاد، خاطره گویی توسط داور یوسف پور (از علاقمندان و عاشقان آن مرحوم)، جمع خوانی سوره مبارکه یاسین از برنامه‌های دیگر این برنامه بود.
یادآورمی شود؛ استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در ۱۵ مهر ۱۳۱۵ چشم به جهان گشود و پس از عمری فعالیت مذهبی در زمینه مداحی در دوم آذرماه ۱۳۹۵ و در هشتاد سالگی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام

captcha