تشدید نظارت‌های بهداشتی بر تهیه و توزیع نذورات در ایام محرم
کد خبر: 3746361
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر تهیه و توزیع نذورات در ایام محرم

گروه اجتماعی ــ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: نظارت‌های بهداشتی با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و افزایش توزیع نذورات در سطح استان تشدید می‌شود.

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر تهیه و توزیع نذورات در ایام محرم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، علیرضا نوروزیان، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات در مساجد، تکایا، هیئت‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا را افزایش دهد.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تأکید کرد: دریافت کارت بهداشت برای متصدیان و کارگران شاغل در تهیه نذورات ضروری بوده و هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی مناسب صورت پذیرد.
وی افزود: برطبق دستورالعمل‌های موجود مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و از مواد غذایی و فرآورده های خام دامی با کشتار مجاز و بسته بندی مورد تایید وزارت بهداشت و یا سازمان دامپزشکی استفاده شود و باید توجه شود از نمک‌های بسته‌بندی ید دار تصفیه شده و روغن‌های دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پایین نیز استفاده شود.
نوروزیان تأکید کرد: از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری شود و در صورت توزیع سبزی و سالاد، رعایت مراحل چهارگانه سالم سازی ضروری است و توصیه می‌شود از سالاد و سبزی بسته بندی شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.

انتهای پیام

captcha