بودجه‌‎های قرآنی هر ساله در حال نزول/صدایی از کمیسیون قرآن و عترت مجلس به گوش نمی‌رسد
کد خبر: 3746455
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

بودجه‌‎های قرآنی هر ساله در حال نزول/صدایی از کمیسیون قرآن و عترت مجلس به گوش نمی‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان همدان گفت: بودجه قرآنی کشور همچنان بر سیر نزولی قرار گرفته است و از 200 میلیارد تومان به 100، سپس 60 و در نهایت به 40 میلیارد تومان رسیده است، در این میان کمیسیون قرآن و عترت در مجلس هیچ حرکتی نکرده و صدایی از آنها به گوش نمی‌رسد.

بودجه‌‎های قرآنی هر ساله در حال نزول/صدایی از کمیسیون قرآن و عترت مجلس به گوش نمی‌رسد

به گزارش ایکنا از همدان، جواد سعیدی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان همدان، چهارشنبه، 21 شهریور ماه در جلسه هم اندیشی و ارزیابی وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان با حضور دکتر جاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: اتحادیه موسسات قرآنی کشور در سال 85 تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه موسسات قرآنی در استان در سال 86 شکل گرفت افزود: در سطح کشور 3 هزار و 38 موسسه قرآنی و تعداد 3 هزار و 832 خانه قرآنی وجود دارد که سهم استان همدان از این مجموعه، 83 موسسه و تشکل قرآنی و 42 خانه قرآن شهری و 154 خانه قرآن روستایی است.
سعیدی اضافه کرد: اتحادیه موسسات قرآنی قوی‌ترین بازوی اجرایی قرآن در استان است که از ابتدای سال جاری تفاهم نامه‌هایی با ادارات استان منعقد کرده است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان اشاره‌ای به مطالبات این مجموعه از مجلس دوازدهم داشت و گفت: مسئولین باید هم مطالبه‌گر باشند تا خواسته‌های مردم را از مقامات بالاتر خواستار باشند و هم پاسخ گو به مطالبات مردم.
وی عنوان کرد: بودجه قرآنی کشور همچنان بر سیر نزولی قرار گرفته است و از 200 میلیارد تومان به 100، سپس 60 و در نهایت به 40 میلیارد تومان رسیده است، در این میان کمیسیون قرآن و عترت در مجلس هیچ حرکتی نکرده و صدایی از آنها به گوش نمی‌رسد.

یکی از مطالبات و معضلات مهم جامعه قرآنی بیمه مربیان و فعالان قرآنی است
سعیدی اشاره به بیمه فعالان قرآنی داشت و ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات و معضلات جامعه قرآنی، فعالیت و خدمت مربیان قرآن با سابقه‌ای است که جهادی و بدون دریافت مزدی در نقاط محروم استان مشغول به فعالیت هستند در حالی که از حداقل بیمه نیز برخوردار نیستند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان با بیان اینکه در سال حداقل 2 بار از موسسات و خانه‌های قرآن روستایی و شهری بازدید می‌کند ابراز کرد: یکی از کمبود‌ها و خلأ‌‌های مراکز قرآنی عدم دسترسی به حداقل امکانات و تجهیزات است.
وی افزود: بسیاری از موسسات قرآنی با وجود سابقه بالا در انجام برنامه‌های قرآنی فضای مستقلی برای فعالیت خود ندارند، اتحادیه نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که با وجود حجم بالایی از فعالیت در مکانی کوچک مشغول به ارائه خدمات است این در حالی است که این مجموعه حتی یک اتاق هم در تالار بزرگ قرآن استان که با بودجه قرآنی ساخته شده ندارد.
سعیدی اظهار کرد: به کار گیری معلمان قرآن در آموزش و پرورش و ادغام موسسات و خانه های قرآن دو مجموعه تبلیغات اسلامی و ارشاد در سطح کشور از دیگر مطالبات جامعه قرآنی استان است، متأسفانه این دو مجموعه به دلیل 13 میلیارد تومان تن به ادغام نمی‌دهند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور افزود: با وجود تفاهم نامه منعقد شده مابین اداره تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این مجموعه همکاری لازم جهت برگزاری برنامه‌های قرآنی با اتحادیه قرآن را ندارد.
وی اشاره‌ای نیز به بد قولی‌های استاندار داشت و گقت: در سال 95، استاندار در شورای فرهنگ عمومی مقرر شدد تا 250 میلیون تومان به مجموعه قرآنی استان مساعدت داشته باشند که از این مبلغ 100 میلیون تومان به صورت اوراق تبه ای مجموعه تخصیص داده شد که در حال حاضر هیج عملی از قول داده شده نیست.
انتهای پیام

captcha