نرخ‌گذاری حج 97 با حداقل قیمت انجام شد
کد خبر: 3746494
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت:

نرخ‌گذاری حج 97 با حداقل قیمت انجام شد

گروه جامعه ــ محمد آزاد گفت: سازمان حج و زیارت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را مدنظر قرار داد تا قیمت حج 97 تفاوت محسوسی با سال 96 نداشته باشد و نرخ‌گذاری با حداقل قیمت انجام شود.

نرخ‌گذاری حج 97 با حداقل قیمت انجام شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ محمد آزاد، معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل کمیته‌های آسیب‌شناسی برای یافتن راهکارهای بهتر و دقیق‌تر و رفع ایرادات در حوزه حج، اظهار کرد: این کمیته‌ها درتمامی بخش‌های مرتبط با حج از جمله حمل و نقل، اسکان، تغذیه، تدارکات، بهداشت و درمان و ... تشکیل شد و نتایج پس از استخراج و نهایی شدن مورد توجه جدی قرار گرفت، سیاستگذاری حج امسال بعد از این آسیب‌شناسی‌ها انجام شد و چارت تشکیلاتی مربوط به کاروان‌ها و آموزش‌ها به سرعت، تشکیل و بعد از آزمون‌های مربوطه، امور مرتبط با حج 97 بدون وقفه پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در توافقنامه حج 97 حفظ کرامت، امنیت و سلامت زائران از جمله راهبردهای اصلی سازمان حج و زیارت بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ازنخستین کشورهایی بود که در سال گذشته برای مذاکرات حج 97 عازم عربستان سعودی شد و خوشبختانه توافقنامه حج امسال بر همان مبنای حفظ کرامت، امنیت و سلامت حجاج کشورمان میان طرفین منعقد شد.

آزاد به پیگیری‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف بعد از امضای توافقنامه و کارهای مرتبط با آن اشاره کرد وتلاش دست اندرکاران حج برای افزایش نیافتن هزینه‌های حجاج سال 97 نسبت به سال 96 را یادآور شد و افزود: تلاش شد تا نرخ‌گذاری برای زائران حج امسال با حداقل قیمت باشد؛ البته تسهیلات لازم نیز برای حجاج عزیز در نظر گرفته شد، کمترین قیمت کاروان‌ها، 13 میلیون و 500 هزار تومان و بالاترین قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد؛ البته قیمت‌های ذکر شده نیز با توجه به کیفیت هتل‌های محل اسکان زائران تعیین شد.

وی افزود: به غیر از سود متعلق به اصل واریزی حجاج هنگام ثبت نام در بانک در ۱۲ سال قبل و هدیه یک میلیون و 400 هزار تومانی بانک ملی، زائران باید مابه‌التفاوت را بر اساس نوع کاروان انتخابی، در دو مرحله، بخش اول بهمن و اسفند ۹۶ و بخش دوم اواخر اردیبهشت ۹۷ پرداخت می‌کردند.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: سعی شد که در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی صورت گیرد تا هزینه اضافی به زائران تحمیل نشود و این برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که قیمت با حج 96 تفاوت چندانی نداشت.

آزاد در خصوص موضوع تامین ارز حج 97 نیز گفت: دی ماه سال 96 اقدامات لازم را برای تامین ارز انجام دادیم و مبلغ ریالی را به حساب بانک مرکزی واریز کردیم و به همین دلیل ارز مورد نیاز حجاج به قیمت 3 هزار و 900 تومان تامین شد.

انتهای پیام

captcha