دستگاه‌های اجرایی تفاوت میان سرمایه‌گذاری و واگذاری پروژه‌ها را نمی‌دانند
کد خبر: 3746503
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

دستگاه‌های اجرایی تفاوت میان سرمایه‌گذاری و واگذاری پروژه‌ها را نمی‌دانند

گروه اقتصادی - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی تفاوت میان سرمایه‌گذاری و واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها را نمی‌دانند که این گونه مشکلات در بسیاری از استان‌ها و همچنین در سطح ملی مشاهده می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، ایسنا نوشت، طهمورث الیاسی ‌بختیاری 21 شهریورماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: بایستی خلاقیت و نوآوری دستگاه‌ها در چار چوب و محورهای تعیین شده ستاد اقتصاد مقاومتی، مشخص و میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری طرح‌ها نیز مشخص شوند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی تفاوت میان سرمایه‌گذاری و واگذاری طرح‌حا و پروژه‌ها را نمی‌دانند که این گونه مشکلات در بسیاری از استان‌ها مشاهده می‌شود.
الیاسی بختیاری گفت: استان‌هایی که باید از لحاظ شاخص توسعه در زمینه واگذاری‌ها پیشرو باشند اظهار نا امیدی می‌کنند که باید به وسیله کار بیشتر، از فرصت‌ها استفاده کرد تا به نتایج مطلوب دست یافت.
وی در خصوص پیشرفت پرو‌ژه‌های اقتصاد مقاومتی و موانع و مشکلاتی که برای واگذاری پروژه‌ها، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته اهداف به خوبی رصد می شود به طوری که پیش بینی می‌شود به اهدافی که در ارتباط با بحث سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در پیش داریم دست خواهیم یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: حدود 48 درصد اهدافی که در رابطه با پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان پیش بینی شده بود، محقق شد.
وی در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند قیمت‌گذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهند که بخش خصوصی رغبت و انگیزه لازم را داشته باشد به گونه‌ای که واگذاری‌ پروژه‌ها به بخش خصوصی دارای توجیه اقتصادی باشد.
الیاسی بختیاری در ادامه با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب برای بخش صنعت و فضای سبز، بیان کرد: مقرر شد آبفای شهری پروژه‌های خود را مشخص کند و قرارداهای لازم در این زمینه را با بخش خصوصی منعقد کند.
در ادامه معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با اشاره به اینکه در جلسه گذشته واگذاری پروژه‌های تملک دارایی به بخش خصوصی مطرح شد، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌ها اداره کل آموزش و پررش، علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان در این خصوص موفق عمل کردند در صورتی که سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، آبفای شهری، آبفای روستایی و آب منطقه‌ای استان در زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی ضعیف عمل کرده‌اند.
علیرضا شجاعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ستاد، واگذاری پروژه‌ها است، تصریح کرد: امسال برای واگذاری پروژه‌ها 87 پروژه هدف‌گذاری شده است به طوری که طی شش ماه امسال 26 پروژه معادل حدود 30 درصد، توسط دستگاه‌های اجرایی استان به بخش خصوصی واگذار شده است که باید در نیمه دوم سال جاری تلاش بیشتری صورت گیرد.
در ادامه مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان گفت: از 40 شهر استان، تمامی فعالیت‌های شرکت آبفای شهری در 9 شهر به بخش خصوصی واگذار شده است.
قدرت‌الله بیگلزی بیان کرد: در حال حاضر در 10 شهر استان شبکه فاضلاب 100 درصد انجام شده است، در 40 شهر استان 23 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب و 132 هزار فقره معادل 57 درصد شهرها تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.
وی گفت: امسال چهار تصفیه‌خانه در استان در شهرهای لردگان، گندمان، بلداجی و فارسان به بهره‌برداری خواهد رسید.
بیگلری با اشاره به اینکه بحث انتقال پساب فاضلاب برای فضای سبز شهرکرد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری شهرکرد، مقرر شد 100 لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه شهرکرد به شرکت شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد.

انتهای پیام

captcha