مروج فرهنگ راحت‌طلبی در کشور نباشیم/برخی از گروه‌های گردشگری هنجارشکنی می‌کنند
کد خبر: 3746540
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
حجت‌الاسلام نکونام:

مروج فرهنگ راحت‌طلبی در کشور نباشیم/برخی از گروه‌های گردشگری هنجارشکنی می‌کنند

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری فرهنگ حاکم بر نظام جمهوری اسلامی را فرهنگ ساده زیستی و همراه با مردم بودن دانست و خاطرنشان کرد: ما نباید فرهنگ رفاه و راحت‌طلبی را در کشور گسترش دهیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، روز گذشته 21 شهریور در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور تعدادی از مدیران فرهنگی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به گزارش برخی هنجارشکنی‌ها در مناطق گردشگری استان، گفت: متأسفانه از مناطق گردشگری استان خبرهای خوبی دریافت نمی‌شود که توجه مسئولین امر را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه متأسفانه با ورود گردشگران به استان در برخی از مناطق فرهنگ‌های نازیبا ترویج می‌یابد، اظهار کرد: بسیاری از مناطق استان مردم سالم، مؤمن و متدینی دارند که برخی از گردشگران با ورود با این مناطق آن فرهنگ زیبای منطقه را زیر و رو می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: متأسفانه برخی از گردشگران بدحجابی‌ها، بداخلاقی‌ها، فرهنگ‌های نازیبا و ارتباط‌های هنجارشکنانِ را در مناطق گردشگری گسترش می‌دهند که اهالی مناطق نیز نسبت به این وضعیت معترض هستند.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی مانند اداره صنایع‌دستی و گردشگری باید نسبت به این معنا حساس باشند و نظارت کنند، افزود: استان چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و چنین نکاتی باید مورد توجه باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید فرهنگ گردشگری متناسب با اسلام شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: گردشگری نباید مساوی با لاابالی‌گری، بی‌دینی و لامذهبی باشد و گردشگری باید در چارچوب مسائل دینی نشاط‌بخش باشد تا ارزش‌های دینی مخدوش نشود.
وی عنوان کرد: باید بر تورهای گردشگری که به استان می‌آیند نظارت بشود تا اگر هنجارشکنی‌ای اتفاق افتاد گزارش گردد و پیگیری‌ها مربوط انجام شود و در صورت لزوم برخورد گردد.
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها به میزبانی استان، گفت: رقابت بین مجموعه دستگاه‌های صداوسیما و تولیدات استان‌ها کار بسیار ارزشمند و قابل‌توجهی در کشور است.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در این‌گونه جشنواره‌ها باید تولیدات محتوایی مد نظر قرار بگیرد، افزود: محتوا باید از فرهنگ دین که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای آن قربانی شدند نشئت بگیرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها در منطقه تفریحی چغاخور، تأکید کرد: اینکه یک منطقه گردشگری استان معرفی بشود امری خوب و در جهت رشد و توسعه استان است اما فرصت مغتنمی که برای معرفی شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری داشتیم از دست رفت.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه منطقی که بر اساس آن این جشنواره در خارج از مرکز استان برگزار شد با منطق نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست، عنوان کرد: آنچه در این مسئله مهم است اینکه نباید این منطق در کشور فرهنگ بشود.
وی فرهنگ حاکم بر نظام جمهوری اسلامی را فرهنگ ساده زیستی و همراه با مردم بودن دانست و خاطرنشان کرد: ما نباید فرهنگ رفاه و راحت‌طلبی را در کشور گسترش دهیم.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های مرکز استان برای اجرایی چنین برنامه‌هایی بیشتر شود، گفت: مسئولین متولی امر می‌توانستند هزینه‌ها را در ارتقای امکانات مرکز استان به کار بگیرند و مرکز استان را از این فرصت مغتنم معرفی شدن در کشور بی‌بهره نکنند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: نباید فرهنگ راحت‌طلبی، رفاه‌طلبی و اشرافی گری که همه در حال مقابله با آن‌ها هستیم توسط صداوسیما که یک نهاد ارزشی و چشم و چراغ نظام است رواج یابد زیرا در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز در ادامه این جسله با بیان اینکه تورهای گردشگری و مسافرتی نیازی به اخذ مجوز و هماهنگی برای ورود به استان ندارند، گفت: کسانی که در این تورها قوانین شرعی و اجتماعی را مراعات نکرد دستگاه‌های نظارتی مانند نیروی انتظامی وظیفه دارند با چنین افرادی برخورد بکنند.
وی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری متولی نظارت بر این تورها نیست، اظهار کرد: اگر گروه‌هایی ضوابط قانونی و شرعی را رعایت نکردند میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه‌ای در برخورد با آن‌ها ندارد و متولیان امر مشخص‌اند.

captcha