همه امکانات استان کرمان برای اربعین حسینی آماده است
کد خبر: 3746548
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
فدایی:

همه امکانات استان کرمان برای اربعین حسینی آماده است

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری کرمان گفت: سال گذشته در استان کرمان استقبال خوبی برای راهپیمایی اربعین حسینی انجام شد و متناسب با آن سعی شده پشتیبانی‌ها به خوبی انجام شود و امکانات لازم فراهم شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان در دیروز چهارشنبه، 21 شهریور در چهارمین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: سال گذشته در استان کرمان استقبال خوبی برای راهپیمایی اربعین حسینی انجام شد و متناسب با آن سعی شده پشتیبانی‌ها به خوبی انجام شود و امکانات لازم فراهم شود.
وی افزود: دستگاه‌های مرتبط و اجرایی نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته‌اند، راهپیمایی اربعین هم تعظیم شعائر است و هم فرصتی برای کسب معنویت و عشق و ابراز عشق و از جنبه‌های مختلف می‌تواند تاثیر داشته باشد.
فدایی بیان کرد: مدیریت استان با همه امکانات در خدمت راهپیمایی است و آنچه به سطح ملی و ارتباطات دولت عراق مربوط است امیدواریم همکاری لازم انجام شود.
محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز با اشاره به اینکه 110 دفتر زیارتی در استان فعال هستند، گفت: بعضی شهرستان‌ها فاقد دفتر زیارتی هستند که از الان برای راه‌اندازی دفتر موقت به آنها اعلام کرده‌ایم.
وی افزود: دفتر کنسولگری آماده شده است و بلافاصله بعد از تاسوعا و عاشورا پیگیری شود که نمایندگان کنسولگری در کرمان استقرار یابند تا کار صدور وزیرا برای کرمان و سیستان و بلوچستان انجام گیرد.
عرب‌نژاد درخواست کرد تا هزینه صدور ویزا به صورت ریالی انجام شود و گفت: پروازهای هوایی به نجف و بغداد هم تدبیری باشد که قیمت‌ها مناسب صورت گیرد.
خلیل همایی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته برای 48 هزار و 126 نفر در استان کرمان روادید صادر شده است، گفت: تعداد موکب‌های استان کرمان با 76 درصد رشد در سال گذشته به 30 موکب افزایش یافت.
وی افزود: سال گذشته 8 هزار ویزا برای زائران استان‌های کرمان و یزد صادر شده است.
انتهای پیام

captcha