کتاب‌های جدید اهل سنت بین کتابخانه‌های عمومی کردستان توزیع می‌شود
کد خبر: 3746601
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

کتاب‌های جدید اهل سنت بین کتابخانه‌های عمومی کردستان توزیع می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از توزیع کتاب‌های جدید خریداری شده ویژه اهل سنت بین کتابخانه‌های عمومی استان تا دو ماه آینده خبر داد.

کتاب‌های جدید اهل سنت بین کتابخانه‌های عمومی کردستان توزیع می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی که امروز، 22 شهریورماه در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با تزریق منابع جدید این بخش در کتابخانه‌ها غنی‌تر می‌شود.
وی توجه به علایق و نیازهای مخاطبان را در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم برشمرد و افزود: با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقویت منابع بومی متناست با نیازهای استان را در اولویت برنامه‌ها لحاظ کرده‌ایم در این راستا گام بر می‌داریم.
عبدالملکی بیان کرد: برنامه خریداری و تزریق منابع کوردی و اهل سنت به کتابخانه‌های عمومی در راستای توجه به نیازهای مخاطبان در استان روند بسیار خوبی گرفته و بدون شک این اقدامات موثر و سازنده ادامه پیدا می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: دعوت از نویسندگان و ناشران به منظور معرفی کتاب های تازه انتشار یافته برای خریداری و تزریق به کتابخانه ها از اولویت های این اداره کل است.
وی در ادامه افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به غنی تر کردن منابع کتابخانه ها و همچنین حمایت از ناشران و نویسندگان منجر می کند گامی اساسی در راستای حمایت از توسعه فرهنگی استان است.
عبدالملکی از برنامه ای ویژه به منظور راندازی بخش ویژه کردستان شناسی در آینده خبر داد و عنوان کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قصد داریم این بخش ویژه را در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج که می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد راه اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگی کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان تأکید و اعلام کرد: این امر سبب تربیت کودکان و نوجوانانی متفکر و خلاق می شود که آینده کشور را می سازند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد: بر همین اساس توجه به بخش کودک و نوجودان در کتابخانه‌های عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد و در بسیاری از کتابخانه‌ها بخش مستقل این قشر راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام

captcha