امر به معروف و نهی‌ از منکر، جامعه را از خطرات حفظ می کند
کد خبر: 3746666
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

امر به معروف و نهی‌ از منکر، جامعه را از خطرات حفظ می کند

گروه معارف- امام جمعه بستان‌آباد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به منزله واکسیناسیون جامعه و جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های روحی و روانی است. بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر برای همه جوامع ضرورت تام دارد.

 امر به معروف و نهی‌ از منکر به منزله واکسیناسیون جامعه است

حجت‌الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به منزله واکسیناسیون جامعه و جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های روحی و روانی است. بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر برای همه جوامع ضرورت تام دارد.

وی افزود: اصل امر به معروف و نهى از منكر در تمامى اديان ابراهيمى مطرح و وظيفه تمامى پيامبران، رسولان، ائمه(ع) و مؤمنان است.

وی با استناد به آیه 104 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و به خوبی فرمان دهند و از بدی باز دارند، اینان رستگارانند.

حجت‌الاسلام رضوی ادامه داد: در قیام کربلا هدف آن است که با مجاهدات عاشوراییان، با مرگ بدعتها و جاهلیت‌ها دین اسلام عزت خویش را باز یابد.

امام جمعه بستان‌آباد با اشاره به فرموده سیدالشهداء(ع) یادآور شد: امام حسین(ع) می فرمایند: من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر فرا می خوانم. سنت مرده و بدعت زنده شده است. اگر سخنم را بشنوید و فرمانم را پیروی کنید، شما را به راه راست، هدایت می کنم.

وی افزود: شاید سر برتری امر به معروف و نهی از منکر بر سایر عبادات و نیکی‌ها در این باشد که قوام و استواری و استمرار همه خوبی‌ها در گرو برپایی این دو فریضه بزرگ است، علاوه بر اینکه «جهاد»، مبارزه با مفاسد و موانع خارجی است، فرد و جامعه وقتی می تواند در نبرد با دشمن خارجی به موفقیت نایل شود که موانع و مفاسد داخلی را در پرتو امر به معروف و نهی از منکر ریشه کن کرده باشد.

حجت‌الاسلام رضوی عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضامن اجرای احکام دینی دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. در فرهنگ اسلام، افراد جامعه همانند سرنشینان یک کشتی هستند، چنانچه یکی از آن‌ها بخواهد دیواره کشتی را سوراخ کند، همگی وظیفه دارند که مانع او شوند وگرنه همه آن‌ها غرق خواهند شد.

انتهای پیام

captcha