فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری شتاب بیشتری یابند/لزوم تبیین نیاز جامعه به قرآن
کد خبر: 3746671
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
حجت‌الاسلام حسینی:

فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری شتاب بیشتری یابند/لزوم تبیین نیاز جامعه به قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی استان با شتاب بیشتری پیش روند، تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم و متعدد و بررسی موانع گسترش فعالیت‌های قرآنی در اولویت سازمان‌های قرآنی استان باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز 22 شهریورماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و قرآنی و تعدادی از فعالین قرآنی استان در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین قرآن و عترت را همراه یکدیگر معرفی کرد و گفت: ما نباید بین قرآن و اهل‌بیت فاصله ایجاد بکنیم.
وی با بیان اینکه اگر قرآن وجود خارجی پیدا کند وجود نازنین ائمه(ع) خواهد بود، افزود: اینکه ما بین قرآن و اهل‌بیت شکاف ایجاد کرده‌ایم جای تأسف است و باید روی این نکته در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها کار شود.
حجت‌الاسلام حسینی علت عدم روی‌آوری مردم به قرآن را بهره نگرفتن مسئولین از قرآن و استفاده نکردن از ابزار برشمرد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر امروزه به طور مثال تغذیه و ارائه خدمات شهری متوقف شود آشوب به وجود می‌آید اما اگر برنامه یا مرکزی قرآنی تعطیل شود آب از آب تکان نمی‌خورد لذا ما باید نیاز جامعه به قرآن را مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ‌سازی بسیاری از امور مانند رانندگی فیلم و انیمیشن و کارهای هنری بسیاری صورت گرفته است، ادامه داد: اما در موضوعات فرهنگی و ارزش‌های قرآنی فیلم و انیمیشن و محتوای خوب به میزان بسیار کم وجود دارد.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ادغام طرح ملی حفظ قرآن که توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف برگزار می‌شود، عنوان کرد: از سال جاری این طرح با مشارکت دیگر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد ارتقا خواهد یافت.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های قابل توجهی در گسترش فعالیت‌های قرآنی استان دارند، اضافه کرد: باید جلسات مشترکی بین این سه نهاد برگزار شود و مشکلات قرآنی استان احصا و رفع گردند.
وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی استان با شتاب بیشتری پیش روند، تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم و متعدد و بررسی موانع گسترش فعالیت‌های قرآنی در اولویت سازمان‌های قرآنی استان باشد.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: راهکار جایگزین در صورت کمبود وقف‌های قرآنی بهره‌گیری از خیرات و مبرات و موقوفات جمعی است که می‌توان با همکاری سایر سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش این وقف‌های مشارکتی رواج یابد.
انتهای پیام

captcha