دریافت اجازه‌نامه «اقراء» توسط 55 نفر از ایرانی‌ها
کد خبر: 3746678
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

دریافت اجازه‌نامه «اقراء» توسط 55 نفر از ایرانی‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با بازگشت اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج 97، حال فراخوان ثبت نام از قاریان و گروه‌های تواشیح برای کاروان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی به عراق منتشر شده است و نیز خبر دیگری در این هفته، حاکی از آن است که 55 نفر از ایرانی‌ها موفق به دریافت اجازه‌نامه اقراء شده‌اند.

دریافت اجازه‌نامه «اقراء» توسط 55 نفر از ایرانی‌هابه گزارش ایکنا؛ در این هفته برپایی نخستین سمینار سنجش سلامت صدا با محوریت «تلاوت قرآن»، اختتامیه دوره تابستانی قرآن‌آموزان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، اختتامیه سیزدهمین دوره تخصی اقراء، اتمام مأموریت کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع امسال، اعلام فراخوان ثبت‌ نام قاریان و گروه‌های تواشیح در کاروان اربعین، مسابقات قرآن کارکنان اورژانس کشور و ... شاهد بودیم.
برپایی نخستین سمینار سنجش سلامت صدا با محوریت «تلاوت قرآن»
اولین سمینار سنجش سلامت صدا با محوریت تلاوت قرآن و مداحی با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، مصطفی صولتی، دکتر طب‌ سنتی، علیرضا پوراستاد، خواننده، استاد آواز و صداسازی و نسیم احمدی، دکتر آسیب شناس صدا برگزار شد که طی این جلسه درباره موضوعات مکانیسم تولید صدا، آسیب‌های صوتی، ارزیابی و تشخیص آسیب‌های صوتی، آموزش(صداسازی، تقویت صوت، تکنیک‌های اجرا)، پیشگیری از آسیب‌های صوتی و خدمات درمانی(دارویی، جراحی، توانبخشی) بحث و تبادل نظر شد.
دوره تابستانی قرآن‌آموزان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) پایان یافت
آيين اختتاميه دوره تابستانی قرآن آموزان مركز آموزش قرآن كريم آستان حضرت عبدالعظيم(ع) در مصلای ری برگزار ‌شد. تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره تابستانی، هزار و ۴۷ نفر بودند که ۸۴۰ نفر در امتحانات پایان دوره شرکت کردند و ۱۹۸ نفر تجلیل شدند. همچنین، از سال ۱۳۷۴ تاکنون بیش از۷۰ هزار نفر در کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرکت کرده‌اند.
اختتامیه سیزدهمین دوره تخصصی اقراء برپا شد
اختتامیه سیزدهمین دوره تخصصی اقراء(جلسه اشهار) با حضور جمعی از استادان و حافظان ممتاز استان تهران برگزار شد. طی این جلسه مطرح شد که تاکنون ۵۱ نفر از اساتید، قاریان و حافظان موفق شدند که در دوره‌های تخصصی اقراء شرکت کنند و چهار نفر نیز در سیزدهمین دوره تخصصی موفقیت کسب کردند که در مجموع ۵۵ نفر از استادان، قاریان و حافظان ممتاز سراسر کشور، این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند و اجازه‌نامه خود را در یکی از تلاوت‌ها دریافت کردند‌.
همچنین طی این جلسه نیز معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: دوره اقراء تاکنون در ۱۳ استان تهران، اردبیل، خوزستان، کرمان، بوشهر، قم، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، البرز، مازندران و گیلان برگزار شده است که امیدواریم این روند در سایر استان‌ها توسعه پیدا کند.
برپایی نخستین دوره تربیت مدرس روش تدریس و مهارت‌های مربی کودک
مرحله اول نخستین دوره تربیت مدرس روش تدریس و مهارت‌های مربی کودک، به همت معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم از ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه با حضور 45 شرکت‌کننده در این سازمان برگزار شد.
در این دوره تربیتی، مربیانی همچون حسین همتی در زمینه مهارت‌های شعر و بازی، خانم فعال در زمینه روش تدریس کاردستی، نقاشی و کارآموزی، سرشار در زمینه روش تدریس قصه، داستان و کارآموزی و مصطفی رحماندوست در زمینه روش تدریس قصه، داستان و کارآموزی به آموزش پرداختند.
زمان آزمون مصاحبه هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان مشخص شد
زمان برگزاری آزمون تلاوت و مصاحبه هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان اعلام شد. مخاطب این اطلاعیه، شرکت کنندگان دوره هفتم ارزیابی هستند که در آزمون ورودی موفق به کسب نمره حدنصاب شده‌اند و همچنین آن دسته از شرکت کنندگان دوره ششم که بخشی از آزمون تلاوت و مصاحبه ایشان از دوره قبل ناتمام مانده است.
اتمام مأموریت کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع امسال
اعضای ۱۹ نفره کاروان قرآنی نور پس از انجام مأموریت قرآنی در سرزمین وحی به میهن اسلامی بازگشتند که طی آن مجتبی آهی‌نیا به نمایندگی از شورای عالی قرآن در فرودگاه امام خمینی(ره) از سرپرست کاروان قرآنی کشورمان استقبال کرد.
اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در منطقه غرب تهران
طرح تربیت سه هزار و نهصد حافظ قرآن کریم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه منطقه غرب تهران و در سطح مدارس این منطقه اجرا می‌شود. این طرح قرآنی که اجرای آن از ابتدای سال تحصیلی جدید(سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸) آغاز خواهد شد، با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی، آموزش و پرورش منطقه و اداره اوقاف و امور خیریه عملیاتی می‌شود.
اعلام فراخوان ثبت‌ نام قاریان و گروه‌های تواشیح در کاروان اربعین
همانند سنوات قبل، امسال هم اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر نهادها و دستگاه‌های قرآنی کشور با عنوان «کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین» مسئولیت سازماندهی و اجرای برنامه‌های قرآنی در این رویداد عظیم معنوی در کشور عراق را برعهده دارد. در اربعین سال جاری مقرر شده کاروان نور متشکل از استادان، قاریان و گروه‌های تواشیح ممتاز کشورمان به این مأموریت قرآنی اعزام شوند.
به موجب این فراخوان، قاریان ممتاز سراسر کشور می‌توانند تا پایان شهریورماه، در صورت تمایل و دارا بودن شرایط زیر نسبت به ثبت‌ نام و اعلام آمادگی در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نشانی www.etghan.ir اقدام کنند.
اعزام «ابوذر کرمی» به مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه
ابوذر کرمی، حافظ کل قرآن کریم اواخر مهرماه در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور روسیه حضور خواهد یافت.
براساس برنامه‌ای که اعلام شده است، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ مهرماه و در مسکو برگزار خواهد شد. این مسابقات یک سال در میان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
تجلیل از برترین‌های مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع)
۲۳ نفر از قرآنیان مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که از افتخارآفرینان مسابقات قرآن در سال جاری بوده‌اند با عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و جمعی از کارشناسان مرکز آموزش قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست مدیر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس به ارائه گزارش افتخارات کسب شده توسط قرآن‌آموزان و مربیان این مرکز پرداخته و در ادامه سلیمی ضمن خیرمقدم به میهمانان، به بیان نکاتی پرداخت.
تشکیل جلسه ستاد شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین ۹۷
جلسه ستاد شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین ۹۷، با حضور سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مسئول کارگروه قرآن کمیته فرهنگی ستاد اربعین، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، سیدمحمد موجانی، مدیر روابط عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشور و دبیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی ستاد اربعین، سعید رحمانی، نماینده قاریان اعزامی به موسم اربعین سال ۹۶ و رحیم قربانی، نماینده گروه‌های تواشیح اعزامی به اربعین ۹۶ در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.
بحث، بررسی و تبادل نظر پیرامون ظرفیت‌های قرآنی احصاء شده اربعین در سال‌های گذشته، شرایط محیطی متفاوت سفر اربعین و لزوم داشتن روحیه صبر و بردباری زائرین دراین سفر که رنج و مصائب متحمل شده از سوی اهل‌بیت(ع) را در زیارت اربعین تداعی می‌کند و ... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

مراسم اختتامیه طرح دانشجومعلم قرآن برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست‌و‌سومین دوره طرح دانشجو معلم قرآن، با حضور جمعی از مسئولان قرآنی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن، محمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، بعد از ظهر امروز ۱۹ شهریورماه در سالن جلسات سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد.
نخستین مسابقات قرآن اورژانس ۱۱۵ کشور برگزار شد
آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان اورژانس ۱۱۵ کشور، عصر روزگذشته، ۲۲ شهریورماه با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن در سالن هدی این فرهنگ‌سرا برگزار شد.
طی مرحله نهایی این دوره از مسابقات که 150 شرکت کننده در رشته های قرائت، حفظ پنج جزء، نیم جزء، حفظ 10 جزء، آشنایی با نماز و تفسیر سوره مبارکه مجادله باهم به رقابت پرداختند که از این تعداد 35 نفر حائز رتبه برتر شدند.
برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی در نیمه اول مهرماه
چهاردهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی – کاربردی شامل جشنواره قرآنی دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه نیمه اول مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.
بر همین اساس این دوره از مسابقات با حضور ۱۴۱ شرکت کننده در بخش شفاهی و مجموعاً ۲۰۰ نفر در تمامی بخش‌ها برگزار خواهد شد.
اعلام فراخوان ثبت نام طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن
مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در اجرای گام اول طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن کریم کشور و به منظور بهبود فضای مناسب جهت داوری در مسابقات قرآنی کشور و تکمیل بانک اطلاعات داوران متعهد و متخصص فراخوان شماره ۲ را منتشر کرد.
انتهای پیام

captcha