گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق کرمان
کد خبر: 3746709
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق کرمان

گروه اجتماعی - دومین گردهمایی علما و سران طوایف شیعه و اهل تسنن جنوب و شرق استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، 22 شهریور با حضور مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه در شهرستان کهنوج آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دومین گردهمایی علما و سران طوایف گفت: طرح گردهمایی علما و سران طوایف با استفاده از ظرفیت‌های مردمی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی شد و مبتکر اصلی این طرح رئیس کل دادگستری کرمان است.
وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌ها اولین گردهمایی در آذر سال گذشته در جیرفت برگزار و یک میثاق‌نامه به امضای بالاترین سطوح امنیتی استان رسید، افزود: در راستای گزارش‌گیری و پیگیری مفاد میثاقنامه ۱۴ مکاتبه تاکنون انجام شده و این میثاق‌نامه شامل ۶ محور اصلی و در ذیل هر محور اصلی، مسائل دیگری گنجانده شد ه است.
اسلامی در تشریح نتایج این میثاق‌نامه بیان کرد: در بعضی شهرستان‌های جنوب و شرق استان کرمان قتل عمدی نداشتیم و در مقایسه با سال گذشته تیراندازی ایذایی کاهش داشته در بعضی حوزه‌ها صلح و سازش و میانجیگری عملکرد خوبی داشته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تأکید بر همکاری همه مسؤولان گفت: جمعیت شرکت کننده نشانگر این است که مردم خودشان تمایل به حل مشکلات جامعه دارند و تمام ظرفیت خود را برای مشارکت در این زمینه به کار بستند.
وی خطاب به مسئولان قضایی تأکید کرد: این میثاق‌نامه دارای ابعاد مختلفی است و به همه ابعاد آن باید توجه و از همه ظرفیت‌ها به طور جدی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha