انقلاب مدیون فرهنگ عاشوراست/ هیئت های مذهبی از سکولار شدن عزاداری پرهیز کنند
کد خبر: 3746745
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
امام جمعه رشت:

انقلاب مدیون فرهنگ عاشوراست/ هیئت های مذهبی از سکولار شدن عزاداری پرهیز کنند

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید، عنوان کرد: انقلاب مدیون فرهنگ عاشوراست و اگر از تاثیر عاشورا بر انقلاب سخن نگوییم، خیانت است.

هیئت های مذهبی از سکولار شدن پرهیز کنند

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 23 شهریور در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به مولفه های انتخاب همسر از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: کسانی که خود را آلوده به گناه و حرام نمی کنند، شایسته همسری هستند.

وی با بیان اینکه گناه زمینه ساز فروپاشی خانواده هاست، تصریح کرد: فرزندانی که در خانواده های بی بند و بار و بی تقوا تربیت می شوند، بیشتر از دیگران در معرض آسیب قرار دارند؛ این در حالی است که برای سعادتمندی باید تربیت اسلامی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به منزلت زن در اسلام، خاطرنشان کرد: اسلام فرزند دختر را رحمت و کرامتی از جانب خدا برای خانواده معرفی می کند و لذا باید در ازدواج فرزند دختر دقت کرد تا گرفتار خانواده بی تقوا و بی بند و بار نشود.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه گناهان و آلودگی های خانواده در نسل های بعدی انسان هم اثرگذار است، افزود: پدران عفیف و مادران عفیفه مایه افتخار فرزندانشان هستند.

آیت الله فلاحتی، در ادامه به عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: تفکر وهابیت در فضای مجازی علیه عزاداری های سیدالشهداء(ع) شبهه افکنی می کند و به دنبال تخریب عزاداری و بی سند نشان دادن آن است، اما روایات دینی سند محکمی برای اثبات عزاداری برای امام حسین(ع) است؛ تا جایی که ائمه اطهار(ع) به برپایی مجالس عزاداری برای سیدالشهداء(ع) سفارش کرده اند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید، عنوان کرد: انقلاب مدیون فرهنگ عاشوراست و اگر از تاثیر عاشورا بر انقلاب سخن نگوییم، خیانت است.

وی با اشاره به نگرانی استکبار جهانی از اثرگذاری فرهنگ عاشورا، ادامه داد: ملت مسلمان و شیعه ایران به تاسی از عاشورا و قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و عزت و اقتدار دارند.

وی خواستار تبیین پیام واقعی عاشورا برای مردم از سوی روحانیون و خطبا شد و خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی از سکولار شدن عزاداری بپرهیزند و خطبا و مداحان اسلام سیاسی را ترویج کنند تا مردم یزیدیان زمان را بشناسند و حسین وار عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم اقامه نماز اول وقت در مجالس عزاداری به عنوان یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع)، گفت: از بانوان جامعه اسلامی نیز می خواهم حرمت عزای اهل بیت(ع) را نگه دارند و با رعایت حجاب در مراسمات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha