رسالت ما حفظ نهضت حسینی از تحریف است
کد خبر: 3746770
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
حجت‌الاسلام نکونام:

رسالت ما حفظ نهضت حسینی از تحریف است

گروه سیاسی – امام جمعه شهرکرد گفت: استقامت، جهاد و ایثار حسینی باید در جامعه جاری باشد و رسالت ما حفظ نهضت حسینی از تحریف است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 23 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم ایران در 40 سال گذشته نشان داده‌اند که حسینی هستند، اظهار کرد: آمریکا باید این خیال خام را که می‌تواند با تحریم، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی بر جامعه حسینی ایران اثرگذار باشد را از سر بیرون کند.
وی با بیان اینکه حسینی بودن تنها به سینه‌زنی و زنجیرزنی نیست، تصریح کرد: اصل این است که همه نماز را اولویت قرار دهند همان‌طور که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز را اقامه کرد.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: استقامت، جهاد و ایثار حسینی باید در جامعه جاری باشد و رسالت ما حفظ نهضت حسینی از تحریف است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گریه در فرهنگ دینی و رسیدن انسان به کمالات جایگاه رفیعی دارد، افزود: گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گریه برای خودمان است که مبادا در برابر امر خدا موضع بگیریم.
امام جمعه شهرکرد یادآور شد: برخی قصد دارند اهمیت دینی گریه کردن را مخدوش و آن را با خنده‌های غفلت‌زا جایگزین کنند.
وی با بیان اینکه نشاط به جای خود لازمه جامعه است، گفت: قرآن گریه را جبران خسارات و ابراز تأسف بر گذشته تیره و تار می‌بیند و در آیه 82 سوره توبه می‌فرماید در زندگی شما خطا زیاد است و برای این خطاها زیاد گریه کنید.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آیه 21 سوره انبیا، خاطرنشان کرد: در این آیه و آیات بعدی سخن از توحید است و خدا می‌فرماید افرادی که خدایانی را بر روی زمین انتخاب می‌کنند آیا توانی از آن‌ها دیده‌اند؟ و هرگز این چنین نیست.
انتهای پیام

captcha