امر به معروف و نهی از منکر؛ کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی
کد خبر: 3746776
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
امام جمعه برازجان:

امر به معروف و نهی از منکر؛ کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیات قرآنی و گفتار معصومین در بیان استراتژی نهضت کربلا، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی برخوردار از ریشه و منشاء دینی و نگاه توحیدی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه برازجان، جمعه، 23 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار کرد: زمان زیادی از شروع گرانی گذشته است و سفره معیشت مردم هر روز کوچکتر و وضعیف‌تر می‌شود و جا دارد بسته‌های حمایتی اقشار ضعیف با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم که از طرف دولت وعده داده شده بود هرچه سریع‌تر علمی شود ولی تا کنون عملی نشده است.

عملی‌شدن بسته‌های حمایتی برای اقشار مستضعف

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در ادامه با اشاره به اینکه حدود سه هفته از این وعده مسئولین می‌گذرد و هنوز خبری از بسته‌های حمایتی از اقشار مستضعف نیست، تاکید کرد: دولت باید هرچه زودتر بسته‌های حمایتی از این اقشار را اجرایی کند.

وی افزود: اقدام به موقع دولت در ارائه بسته‌های حمایت می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم را نسبت به دولت برگرداند و مردم را به آینده امیدوار کند.

فتنه‌گری عناصر نفوذی آمریکایی در آستانه اربعین حسینی

امام جمعه برازجان عنوان کرد: فتنه‌گری بیگانگان در آستانه اربعین حسینی در بصره برای ایجاد اختلال در روابط ایران و عراق موجب شده عناصر نفوذی آمریکایی و سعودی در عراق تلاش کنند که روابط بین دو کشور هم مرز را در شرایط وخامت اوضاع قرار داده است.

خنثی‌کردن نقشه شوم استکبار و استبداد ظالم

وی با تأکید بر اینکه مسئولین و ملت عراق باید مراقب باشند و بصیرانه نقشه شوم استکبار و استبداد ظالم را خنثی کنند، گفت: آمریکا، سعودی و دشمنان به‌دنبال ایجاد این هستند که جبهه همراهی بین این دو کشور ایجاد نشود و ائتلاف ایران، عراق و لبنان را با شکست مواجه کنند.

 حجت‌الاسلام مصلح عنوان کرد: جبهه موشکی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به مقر توریست‌های مستقر در اقلیم کردستان این پیام را داشت؛ تسلط ایران بر شرایط منطقه، اشراف اطلاعاتی نسبت به موقعیت ترویست‌ها، توان استفاده دقیق و حساب شده از ظرفیت هوایی، موشکی و تجهیزاتی.

امام جمعه برازجان ادامه داد: این حمله موشکی سپاه هشدار و اخطاری است به سایر نیروهای متجاوز و معاند و دشمن که در منطقه حضور دارند و نمایش اقتدار توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حفظ اعتماد عمومی؛ مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: حفظ اعتماد عمومی در راستای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است و هیچ دولتی بدون کمک مردم قادر به فعالیت نیست و نباید اعتماد مردم از دستگاه‌های دولتی، قضایی و نیروهای مسلح سلب شود.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: حفظ امید باید در بین مردم باشد و نباید از ایجاد فضای یاس و ناامیدی و این گونه صحبت شود که بند دل شنوند پاره شود و همه چیز را از دست رفته تلقی کند که صحیح نیست و باید در بین مردم وحدت باشد و حرکت در جهت تعمیق انسجام و همکاری مردم با دولت باشد.

امر به معروف و نهی از منکر؛ کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی

وی در پایان گفت: از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به‌منظور یادآوری اصلی‌‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین(ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و بدون تردید هر نهضت در جهت حفظ مسیر حرکت خود به سوی اهداف از پیش تعیین شده نیازمند طراحی و تدوین فرآیند آسیب‌شناسی و اصلاح‌طلبی مستمر با شیوه‌های روشمند و درونی برای کاهش آستانه آسیب‌پذیری است و در همین چارچوب دو اصل گرانقدر و مترقی امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهبرد آسیب‌شناسی و فرآیند اصلاح‌طلبی اسلام در جهت صیانت از نظام اسلامی است و امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیات قرآنی و گفتار معصومین(ع) خصوصاً رهنمودهای سرور آزاداندیشان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیان استراتژی نهضت کربلا، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‌های اجتماعی برخوردار از ریشه و منشأ دینی و نگاه توحیدی بوده و بر همین اساس در اصل هشتم قانون اساسی نظام جمهوری ایران آمده است و در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha