همایش شیرخوارگان حسینی در نایین برگزار شد
کد خبر: 3746793
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

همایش شیرخوارگان حسینی در نایین برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همایش شیرخوارگان حسینی امروز در 10 نقطه شهرستان نایین برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا،  نبأ؛ حجت الاسلام حبیبی، کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از تابلوهای مظلومیت کربلا، طفل شیر خواره حسین بن علی علیه السلام، یعنی باب الحوائج حضرت علی اصغر است، شهادت طفلی معصوم و بیگناه فریاد مظلومیت حق و ستمکاری مستکبرین بوده؛ ستمکارانی که برای رسیدن به اهداف دنیوی خود از هیچ عملی دست بر نمی دارند و حتی حاضرند زن و فرزندان بی گناه را به خاک و خون بکشند.
وی افزود: نکته قابل توجه در ماجرای کربلا این است که حسین بن علی علیه السلام به عنوان یک پدر در برابر این مصیبت صبری بسیار زیبا را به نمایش می‌گذارد که سرّ این صبر عظیم را در لانّه بعین الله چنین بیان کرده یعنی یعنی تمام این مصیبتها را تحمل می‌کنم و بر من آسان است، زیرا همه این قضایا در محضر خداوند اتفاق می‌افتد. آری کسی که عالم را محضر خدا بداند اولا هرگز از مسیر حق خارج نمی‌شود، ثانیا اگر هم در این راه مشکل و مصیبتی دید صبورانه با آن برخورد می‌کند.
به گفته این کارشناس حوزه و دانشگاه، مادران این جامعه نیز باید در برابر هجمه‌های فرهنگی جامعه صبر داشته باشند و با این تفکر که این عالم محضر خداست، با تربیت دینی فرزندان خود به رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این جامعه خدمت کنند و در زمینه آینده سازی این مرز و بوم قدمی بردارند.
مادران هم ناله با رباب با پوشیدن رخت سیاه و بستن سربندهایی متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع)، به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند.
متخصصین اطفال و کودکان هم امروز با نذر دارو ویزیت رایگان به مداوا و معالجه کودکان شیرخوار پرداختند.
مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرهای نایین، بافران، محله محمدیه نایین و روستاهای عشرت آباد و مزرعه امام با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

حمیدرضا پوربافرانی 

انتهای پیام 

captcha