تلاش امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهالت
کد خبر: 3746798
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
وقایع روز چهارم محرم؛

تلاش امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهالت

گروه معارف- مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به موعظه‌های امام حسین(ع) برای نشان دادن راه حق گفت: این امام بزرگوار تمام تلاش خود را کرد تا در وقایع کربلا افراد را از جهالت نجات دهد.

تلاش امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهالتزهرا علمی‌فرد در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، در مورد اتفاقات روز چهارم محرم در قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: در این روز کم‌کم دومین گروه سپاهیان کوفه به سپاهیان قبلی اضافه شدند و شمر زلجوشن نزدیک 2 هزار نفر آورد و یک سپاه 4 هزار نفری دیگر نیز اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه در روز چهارم کل نیروهای دشمن به ۲۰ هزار نفر رسید بیان کرد: در این روز دشمن تمام سپاه خود را ساماندهی کرد؛ خیمه‌ها را زدند و جایگاه لشکر دشمن تکمیل شد.
مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان خاطرنشان کرد: در روز چهارم نامه‌ها بین امام حسین(ع) و عمر سعد رد و بدل می‌شد و امام حسین(ع) در این نامه‌ها اهداف خود را بیان می‌کرد؛ به ایراد سخنرانی می‌پرداخت و تصمیم داشت بصیرت هر کسی که به خیمه امام حسین(ع) نزدیک می‌شد را ارتقا دهد تا به راه حق برگردند.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) ویژگی خاصی داشت و به شدت برای نجات انسان‌ها حریص بود و تمام برنامه‌اش این بود که حتی اگر بتواند یک نفر از دشمن را هدایت کند و او را نجات دهد و برای این کار تلاش فراوانی کرد.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در کتاب‌های تاریخی مشاهده می‌کنیم که امام حسین(ع) در روز عاشورا دلیل بیشترین خستگی و تشنگی‌اش این نبود که تشنه آب باشد، بلکه تشنه هدایت انسان‌ها بود و هر چه در توان داشت، در این راه فدا کرد حتی در گودال قتلگاه لب‌هایش تکان می‌خورد تا حتی یک نفر را هدایت کند.
علمی‌فرد با اشاره به اینکه بیشترین خستگی امام حسین(ع) به دلیل سخنرانی‌ها و موعظه‌ها بود، یادآور شد: از روز سوم تا ششم امام مرتب خطبه خواند و نصیحت کرد و دین را معرفی کرد تا شاید یک نفر متحول شود.
وی ابراز کرد: هرکس می‌خواهد حسینی باشد به خصوص کسانی که کار هدایت مردم را بر عهده دارند نباید در این راه خسته شوند همانطور که در زیارت اربعین می‌خوانی که امام حسین(ع) خون جگرش را بر زمین ریخت تا مردم از جهالت نجات یابند.
انتهای پیام
captcha