رعایت حق‌الناس از اهم وظایف هیئت‌های مذهبی است
کد خبر: 3746870
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

رعایت حق‌الناس از اهم وظایف هیئت‌های مذهبی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت حق‌الناس از اهم وظایف هیئت‌های مذهبی است، گفت: مکتب امام‌ حسین(ع) برای اصلاح امت رسول‌الله(ص) است و رعایت نکردن شعائر دین با آن منافات دارد.

رعایت حق‌الناس از اهم وظایف هیئت‌های مذهبی است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز، 24 شهریورماه در نشستی یکی از آسیب‌های عزاداری را رعایت نکردن حقوق مردم دانست و گفت: امر یاد شده به تعبیری دیگر حق‌الناس است.
وی بلند کردن صدای بلندگوی هیئت‌ها در ساعات غیرمتعارف را از مصادیق رعایت نکردن حق‌الناس دانست و اظهار کرد: مردم از تمام گروه‌ها چه مسلمان و چه غیرمسلمان دارای حقوق انسانی و شهروندی هستند.
‌قبادی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که امام‌ حسین(ع) به گفته خودشان برای اصلاح امت جدشان رسول‌الله(ص) قیام کردند و این با اهداف امام‌ حسین(ع) منافات دارد که حقوق دیگران در هیئت‌های مذهبی رعایت نشود.
وی افزود: از تمام هیئت‌ها تقاضا داریم تا در رعایت حقوق دیگران کوشا باشند و بلند کردن صدای بلندگوها، رعایت نکردن مسائل سدمعبر، رعایت نکردن نظافت معابر در هنگام اهدای نذورات، رعات نکردن پارک ماشین در حاشیه هیئت‌ها و بستن راه عابران از مصادیق حق‌الناس است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به مذمت رعایت نکردن حق‌الناس در شریعت محمدی(ص) و سیره امامان معصوم(ع) این امر در تمامی هیئت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha