اقتدار بسیج ده‌ها میلیونی مرز ایران را در نوردیده است
کد خبر: 3746884
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

اقتدار بسیج ده‌ها میلیونی مرز ایران را در نوردیده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده سپاه ناحیه شیروان تصریح کرد: در حال حاضر بسیج از ارتش 20 میلیونی تبدیل به یک ارتش ده‌ها میلیونی شده است و تفکر ایجاد بسیج علاوه بر جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور و در جهان اسلام کارایی و توانمندی‌های خود را با پشتوانه‌های بسیار قوی مردمی در حوزه‌های مختلف نشان داده است.

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت‌وگویی با حسین اکبری، فرمانده سپاه ناحیه شیروان انجام داده است که متن آن را در ذیل می‌خوانیم:
ایکنا: فلسفه و هدف از تشکیل بسیج مستضعفین توسط حضرت امام‌(ره) چه چیزی بود؟
فلسفه تشکیل بسیج مستضعفین از همان ابتدا که حضرت امام خمینی(ره) حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را بنا نهادند و مبارزات خود را برای تشکیل این حکومت آغاز کردند، یک تشکیلات مردم‌نهاد برای حفظ انقلاب و عمق دادن و اداره کردن آن توسط خود مردم بود.
ایکنا: در حال حاضر بسیج از چه جایگاهی برخوردار است؟
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه مدون حضرت امام(ره) از تشکیل بسیج این بود که مردم بسیج را خوب درک کرده و بعد جذب آن شوند و از نظر ایشان جایگاه کسانی که در بسیج از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند همانند کسانی هستند که در صدر اسلام از اسلام دفاع می‌کردند.
ایکنا: وجود بسیج و حضور بسیجیان در کشور، از چه اهمیتی برخوردار است؟
تمامی بسیجیان در صحنه‌های مختلف نظامی، رزمی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی از آماگی کاملی برخوردار هستند. بسیجیان مایه مباهات جامعه و نظام بوده و تکلیف آنان با قرار گرفتن در این سازمان خیلی سنگین می‌شود و از طرفی باید پرچم بسیج را به جوانان عزیز کشورمان بدهیم تا آینده کشور را تضمین و الگوی ولایت فقیه را مبتنی بر دین پیاده کنیم.
ایکنا: به نظر شما آیا تشکیل ارتش 20 میلیونی در کشور محقق شده است؟
در حال حاضر بسیج از ارتش 20 میلیونی تبدیل به یک ارتش ده‌ها میلیونی شده است و تفکر ایجاد بسیج علاوه بر جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای کشور و در جهان اسلام کارایی و توانمندی‌های خود را با پشتوانه‌های بسیار قوی مردمی در حوزه‌های مختلف نشان داده است.
ایکنا: وظیفه همه ما در قبال گسترش فرهنگ ایثار در جامعه چیست؟
وظیفه همه ما این است که فرهنگ ایثار را در جامعه ترویج داده و به آن عمق ببخشیم، به‌ویژه در هفته دفاع مقدس نسبت به گذشته پررنگ‌تر تلاش کرده تا برنامه‌های بهتری را اجرا کنیم تا ثمره آن تربیت سربازانی جهت خدمت به آقا امام زمان(عج) باشد.
ایکنا: در هفته دفاع مقدس چه برنامه‌های شاخصی را جهت اجرا در نظر گرفته‌اید؟
برنامه‌های شاخص بسیج در هفته دفاع مقدس در قالب برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی، اجتماعی، هنری و عمرانی است، همچنین دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری، شرکت در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با همراهی مسئولان، بیان خاطرات جبهه توسط ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در مساجد، ادارات و مدارس، افتتاح نمایشگاه عکس، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، رژه موتوری، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، میدان تیر، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای گشت‌های محله‌محور در راستای ارتقای امنیت با همکاری ناجا و پشتیبانی دادستان شهرستان، ویزیت رایگان با همکاری جامعه بسیج پزشکی، برگزاری یادواره شهدای شهرستان در مساجد، برپایی حلقه‌های میقات‌الصالحین، برگزاری نشست‌های بصیرتی از جمله برنامه‌هایی هستند که در طول هفته بسیج مستضعفین در سطح شهرستان شیروان برگزار خواهد شد.
ایکنا: برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در قالب چه کمیته‌هایی اجرا خواهد شد؟
تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قالب ادارات، نهادها و ارگان‌های مختلف در قالب کمیته‌های هفت‌گانه ایثارگران، انتظامی، فرهنگی و هنری، فضاسازی، دانشجویی، اصناف و ورزشی در سطح شهرستان شیروان برگزار خواهد شد.
حسینعلی ظفری
انتهای پیام

captcha