مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری به‌روزرسانی می‌شوند
کد خبر: 3746978
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
تقی‌پور‌:

مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری به‌روزرسانی می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در استان فعالیت می‌کنند، گفت: تمامی مؤسساتی که کوچکترین تغییراتی در آن‌ها رخ داده است به‌روزرسانی می‌شوند.

 

موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری بروز رسانی می شوند

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فعالیت 59 مؤسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی از این مؤسسات قرآنی فعال بوده و عملکرد آن‌ها مورد قبول اداره امور قرآنی قرار گرفته است.
وی افزود: 62 خانه قرآنی شهری و 54 خانه قرآن روستایی نیز در استان وجود دارد که به صورت مردمی اداره می‌شوند.
رئیس اداره امور قرآنی با اشاره به اینکه 175 مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، افزود: هر چند که مراکز دیگری نیز در استان فعال بوده که ممکن است مجوز نداشته باشند که باید به سمت اخذ مجوز تشویق شوند تا کار آن‌ها شناخته شود و مورد حمایت سازمان دارالقرآن کریم قرار گیرند.
وی تأکید کرد: هرگونه اطلاع رسانی و تغییر در روند امور اجرایی مؤسسات شامل صدور مجوز جدید، تمدید، تغییر اعضای هیئت مدیره و هیئت مؤسس، تغییر مکان، نظارت و حمایت باید تابع مصوبات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت باشد.
تقی‌پور عنوان کرد: دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات از زمان ادغام مؤسسات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مستقر است.
وی با اشاره به اینکه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات متشکل از بالاترین مقام قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک استاد پیشکسوت قرآنی از هر استان است، افزود : هر گونه جابجایی در مکان موسسات و خانه های قرآنی قبل از اجرا باید فرایند آن به تایید هیات رسیدگی امور موسسات برسد و پس از تأیید این هیئت و ثبت در مراجع ثبت اسناد در آن مکان شروع به فعالیت نمایند.
رئیس اداره امور قرآنی استان همچنین گفت: تمام شعبه‌هایی که توسط مؤسسات در شهرهای مختلف استان غیرقانونی ایجاد شده اند باید روند قانونی را طی کنند.
تقی پور با تاکید بر روند قانونی ثبت و تغییر موسسات قرآنی افزود: اگر موسسه ای بدون اخذ مجوز رسمی و ثبت شده باشد، از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: تمامی مدیرانی که موسسه آنها تغییرات داشته تا آخر مهرماه نسبت به ثبت قانونی تغییرات و بهروزرسانی مؤسسه خود اقدام کنند.

 انتهای پیام

captcha