فرهنگ؛ حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج
کد خبر: 3746979
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

فرهنگ؛ حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج

گروه فرهنگی ـ شهردار یاسوج فرهنگ را حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج دانست و گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری یاسوج تاسیس می‌شود.

فرهنگ؛ حلقه مفقوده توسعه شهری در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، به نقل از تسنیم، نستهن مقدم، شهردار یاسوج روز گذشته، 23 شهریورماه اظهار کرد: بدون توجه به مقوله فرهنگ امکان ساختن شهر وجود ندارد و با این نگاه سعی کردیم در حوزه فرهنگی ورود کرده و یکسری فعالیت‌های را در این حوزه آغاز کرده‌ایم.
وی از تاسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری یاسوج در آینده‌ای به‌زودی خبر داد و افزود: از هیچ کوششی برای به خدمت درآمدن فرهنگ برای مردم دریغ نمی‌کنیم و این سازمان از روز تاسیس باید فعالیت مردم محور را در اولویت قرار دهد.
شهردار یاسوج از فاصله ایجاد شده بین مدیریت شهری با جامعه دانشگاهی و نخبگان از ابتدای تاسیس شهرداری تاکنون خبرداد و بیان کرد: بنا داریم با جامعه دانشگاهی و صاحب‌نظران توسعه در بخش‌های مختلف ارتباط مؤثر برقرار کنیم تا بلکه با همفکری و هم اندیشی به عمران، آبادی و توسعه شهری و همچنین فرهنگ شهرنشینی کمک کنیم.
مقدم با تاکید بر اینکه استفاده از تمامی سلایق به شرط حفظ و تقویت ارزش‌ها در دستور کار است، اضافه کرد: از تمامی پیشنهادات، راهکارها و برنامه‌های مردم برای کمک به توسعه شهری با آغوش باز استقبال می‌کنیم زیرا معتقدیم بدون مشارکت مردم امکان ساختن شهر وجود ندارد و با همین نگاه سعی داریم در اجرای برنامه‌ها به نظرات و پیشنهادات مردم احترام بگذاریم.
وی از آمادگی شهرداری برای دریافت نظرات مردمی برای ساماندهی پارک بانوان خبر داد وعنوان کرد: 10 هکتار از اراضی حاشیه رود بشار را به امور ورزش برای ایجاد فضاهای روباز با اولویت بانوان اختصاص دادیم و تاکنون بیش از 20 فعالیت برای بانوان از جمله همایش پیاده روی و برگزاری جشن‌ها توسط شهرداری برگزار شده است.
شهردار یاسوج با اشاره به برگزاری طرح همیار شهردار در محلات، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای حفظ محیط زیست، رعایت بهداشت و نظافت عمومی، ارتقای سطح کمی و کیفی سیما و منظر شهری اجرایی می‌شود.
مقدم با تاکید براینکه ارتقای فرهنگ عمومی شهروندی از مهمترین برنامه‌های شهرداری یاسوج است، یادآور شد: به طور حتم اجرای طرح همیار شهردار در مدارس در زمینه زمان بیرون گذاشتن پسماندها، تفکیک پسماند، محافظت از فضای سبز و درختان و نگهداری از وسایل بازی پارک‌ها مؤثر بوده که اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید به طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha