همکاری‌های قرآنی اوقاف و آموزش ‌و پرورش فارس گسترش می‌یابد
کد خبر: 3746986
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

همکاری‌های قرآنی اوقاف و آموزش ‌و پرورش فارس گسترش می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در نشست مشترك مسئولان اوقاف و آموزش و پرورش فارس مقرر شد كه همكاری‌های قرآنی این دو نهاد در بخش‌های مختلف گسترش یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، در جلسه مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و آموزش ‌و پرورش فارس كه امروز، 24 شهریورماه برگزار شد، بر این نکته تأکید شد که با همکاری‌های دوجانبه می‌توان به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه امیدوارانه‌تر نگاه کرد.
امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در بین جامعه احساس می‌شود و متولیان آموزش و ترویج قرآن کشور نیز به این مسئله اذعان دارند.
در این میان آموزش دانش‌آموزان به‌عنوان اولین زنجیره حلقه‌ای که باعث انس با قرآن در جامعه می‌شوند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. یکی از موانع گسترش برخی از فعالیت‌های قرآنی، موازی‌کاری‌هایی است که وجود دارد؛ درحالی‌که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف به تکمیل این آموزش‌ها کمک کرد.
ادارات اوقاف و امور خیریه کشور ظرفیت‌های بسیاری برای یاری‌رساندن به آموزش‌های قرآنی در کشور دارند و حضور جمع زیادی از اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در طرح‌های قرآنی اوقاف نشانی از این مسئله است.
مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش‌ و پرورش فارس با حضور معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش کشور در نشستی، راهکارهای این همکاری را بررسی کردند.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این جلسه گفت: این اداره طرح‌های قرآنی بسیاری از جمله طرح ملی حفظ قرآن کریم، طرح تربیت حافظان و مسابقات سراسری قرآن را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.
وی افزود: کلاس‌های معارفی و قرآنی طرح تابستانی نشاط معنوی نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود و دارای خدمات پایان دوره‌ای متنوعی است.
موسوی با بیان اینكه تعامل بهترین راه ممکن برای بهره بردن از پتانسیل‌های موجود بین اوقاف و آموزش‌ و پرورش در زمینه کار قرآنی است، گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس پیشگام این مسئله در استان فارس است و امیدواریم آموزش ‌و پرورش نیز برای گسترش این روابط قرانی تلاش بیشتری داشته باشد.
یادآور می‌شود،
در این جلسه مقرر شد که در سال تحصیلی 98-97 دو گروه تخصصی از آموزش ‌و پرورش و اوقاف فارس، نیازها، پتانسیل‌ها و زمینه‌های همکاری دو اداره برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان را بررسی و در مرحله بعد، این موارد در کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش فارس به ریاست نماینده ولی‌فقیه مورد تصویب قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha