ضرورت تبدیل کانون‌های مساجد به مرکز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3747033
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

ضرورت تبدیل کانون‌های مساجد به مرکز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: تبدیل کانون‌های مساجد به مرکز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است و در این راستا باید اعضای کانون‌های مساجد آمر و پیشگام عمل به این فریضه باشند.

ضرورت تبدیل کانون‌های مساجد؛ به مرکز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امروز ۲۴ شهریورماه در جلسه شورای اداری گفت: اعضای کانون‌های مساجد باید خادم فرهنگ عاشورایی باشند و در راه تبیین اندیشه امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.
وی افزود: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند راهکاری برای نشر آن و تبدیل به عرف در جامعه شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: در دهه تبلیغ فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته ایم و ویژه برنامه‌های تبیینی و تبلیغی این فریضه در کانون‌های مساجد با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.
سقاء، با اعلام این که کانون‌های مساجد به نوعی مرکزی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند، افزود: اعضای کانون‌های مساجد باید آمر و پیشگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند تا جامعه نیز به تبعیت از آن‌ها عمل کند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، عنوان کرد: کانون‌های مساجد شبکه مردمی بزرگی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند تبدیل شود و باید مدیران در راستای این فرهنگ سازی گام بردارند.
سقاء، بیان کرد: در ۳۰ محور برنامه‌های فرهنگی و دینی به مناسبت ماه محرم و صفر در کانون‌های مساجد استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: قرائت زیارت عاشورا، مشارکت در مجالس عزاداری، تدوین بروشور مناسبتی، برپایی حلقه‌های تربیتی و برنامه‌های قرآنی و تلاوت نور از برنامه‌های اصلی کانون‌های مساجد در ماه محرم و صفر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha