نوسان در قیمت ارز اربعین/ تنها راه استفاده از ارز ثبت‌نام در سماح است
کد خبر: 3747133
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
آقایی عنوان کرد:

نوسان در قیمت ارز اربعین/ تنها راه استفاده از ارز ثبت‌نام در سماح است

گروه جامعه ــ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هزینه ویزای اربعین بر اساس قیمت بازار ثانویه در سامانه سماح اعلام می‌شود، گفت: بر این اساس قیمت ارز اربعین نوسان دارد.

مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در زمینه اختصاص ارز هفت هزار تومانی مطرح شده به پیاده‌روی اربعین، گفت: ارز اختصاص یافته به اربعین ارز بازار ثانویه است و به صورت روزانه قیمت آن اعلام خواهد شد. 

وی با اعلام این مطلب که بر همین اساس این ارز دارای نوسان قیمت خواهد بود، گفت: هزینه ویزای اربعین بر اساس قیمت بازار ثانویه در سامانه سماح اعلام و به ریال از مردم اخذ می‌شود. 

آقایی در خصوص زمان آغاز ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح نیز گفت: طی یک هفته آینده سامانه سماح باز و ثبت‌‌نام آغاز می‌‌شود. ما بر اساس آمارهای سال گذشته پیش‌بینی‌های لازم برای ثبت‌نام و تخصیص ارز را انجام داده‌ایم. بانک مرکزی نیز تأمین ارز مورد نیاز را متعهد شده است بنابراین زائرانی که تمایل به حضور در مراسم اربعین را دارند دغدغه تأمین ارز روادید را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: تنها راه استفاده از ارز اختصاص یافته به سفر اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است و البته هیچ دلاری به زائران پرداخت نمی‌شود و برای کنترل مصرف هدفمند ارز تخصیص یافته زائران حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و هزینه را به ریال پرداخت کنند تا ویزای کشور عراق را دریافت کنند.  

آقایی در پایان گفت: ثبت‌نام برای اخذ روادید فردی خواهد بود اما تأکید ستاد مرکزی اربعین و کمیته اعزام زائران بر حضور گروهی و کاروانی مردم در پیاده‌روی و زيارت اربعین است. 

به گزارش ایکنا؛ طی روزهای اخیر قیمت ارز در بازار ثانویه هشت هزار و 800 تومان بوده است. 

انتهای پیام

captcha