اعتمادسازی؛ مهم‌ترین اولویت امدادگران استان اردبیل
کد خبر: 3747216
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

اعتمادسازی؛ مهم‌ترین اولویت امدادگران استان اردبیل

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: اعتمادسازی مهم‌ترین اولویت امدادگران استان اردبیل است که باید با توجه هر چه بیشتر به آن، حسن اعتماد خیران و نیکوکاران به این نهاد را افزایش داد.

اعتمادسازی؛ مهم‌ترین اولویت امدادگران استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، روزگذشته ۲۴ شهریورماه در جلسه هماهنگی توزیع کمک‌های مردمی تصریح کرد: کمک‌های نقدی خیران به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این امر بیانگر بصیرت و نوعدوستی مردم نیکوکار استان اردبیل است که در شرایط حساس جامعه، کمک‌های خیرخواهانه خود به فقرا و مستضعفان را افزایش داده‌اند.
وی با بیان اینکه در قبال افزایش مشارکت مردم خیر در رفع مشکلات نیازمندان استان اردبیل موظف هستیم هزینه‌کرد کمک‌های مردمی را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: اعتمادسازی مهم‌ترین اولویت امدادگران استان اردبیل است که باید با توجه هر چه بیشتر به آن، حسن اعتماد خیران و نیکوکاران به این نهاد را افزایش داد.
دشتی با اشاره به اینکه مردم نوعدوست استان اردبیل بر مبنای مسئولیت اجتماعی و همدلی به یاری اقشار آسیب‌پذیر می‌شتابند، بیان کرد: ارتباط موثر و چهره به چهره با خیران، تشریح روند یاری‌رسانی به نیازمندان و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی به نیکوکاران از جمله راهکار‌های مهم افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد استان اردبیل است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران بیش از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی در پنج ماهه نخست سال ۹۷ به خانوار تحت حمایت و دیگر افراد نیازمند جامعه کمک کرده‌اند، گفت: نیکوکاران اردبیلی با مشارکت در طرح‌های صدقه، اکرام ایتام، محسنین، زکات، جشن عاطفه‌ها و احسان حسینی، کمک‌های نقدی خود را در اختیار کمیته امداد این استان قرار داده‌اند.
وی به کمک پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی خیران اردبیلی در پنج ماهه نخست سال ۹۶ به صورت نقد اشاره کرد و افزود: با اینکه شاهد فشار‌های اقتصادی شدید هستیم، اما نیکوکاران که از حال فقرای جامعه با خبر هستند، کمک‌های خود را از خانوارهای بی‌بضاعت دریغ نکرده و بیش از پیش به فکر آن‌ها هستند.
دشتی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نوعدوستی به ارتقای همبستگی در جامعه کمک می‌کند، گفت: هر چقدر بتوانیم نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را به اطلاع خیران و نیکوکاران برسانیم، به همان میزان شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر خواهیم بود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی می‌تواند روند کمک‌رسانی به نیازمندان را تسهیل کند و سرعت دهد، بیان کرد: تمامی امدادگران باید در تبیین و فرهنگ‌سازی روش‌های الکترونیکی بین آحاد مختلف جامعه نقش مضاعفی را ایفا کنند تا کمک‌های مردمی به صورت ساده‌تری در اختیار فقرا و مستمندان قرار گیرد.
وی کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ را مهم‌ترین روش‌های الکترونیکی برای دسترسی آسان‌تر خیران به منظور واریز کمک‌ها مطرح کرد و افزود: نیکوکاران با استفاده از این روش‌ها به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دهند.
دشتی با بیان اینکه نیکوکاران با استفاده از اپلیکیشن‌های «سنا» و «سکه» نیز می‌توانند صدقه و تمامی نذورات خود را پرداخت کنند، اعلام کرد: این روش‌ها، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش‌های سنتی است که استفاده از آن، شفاف‌سازی و افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد استان اردبیل را در پی دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز نیکوکاری، باید فرصت‌های جدیدی را برای یاری‌رسانی به خانوار بی‌بضاعت جامعه ایجاد کنیم، گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با ورود به بحث گردشگری و سایر فرصت‌های اقتصادی منطقه می‌توانیم مسیر خدمت‌رسانی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را هموارتر کنیم.
انتهای پیام

captcha