توجه ویژه رسول(ص) به انتظام نیروهای انسانی در صحنه‌های اجتماعی و نبرد
کد خبر: 3747218
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

توجه ویژه رسول(ص) به انتظام نیروهای انسانی در صحنه‌های اجتماعی و نبرد

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به اینکه رسول اعظم(ص) در صف نماز جماعت و در صف جنگ توجه داشت که نظم و ترتیب رعایت شود، گفت: به تعبیر آیت‌الله سید‌جواد حسینی تبریزی خامنه‌ای از دیگر خصایص رهبری رسول خدا(ص) توجه ویژه ایشان به سازمان و تشکیلات برای شکل دادن و انتظام نیروهای انسانی بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست «آشنایی با سیره نبوی به روایت قرآن و صحیفه سجادیه» شامگاه شنبه، 24 شهریورماه در صحن هدایت حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور جمعی از بانوان عزادار حسینی برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: پیامبر اعظم(ص) شخصیتی بی‌همتا، در طول تاریخ بشریت است، چراکه با وجود مسئولیت‌های خطیر اجتماعی که تمام مسائل و مشکلات یک جامعه نوبنیاد اسلامی را در برمی‌گرفت، پس از فراغت از امور اجتماعی به تربیت قرآنی فرزندان، به کارهای منزل هم رسیدگی می‌کردند.
کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم با اشاره به خوش‌خلقی پیامبر اعظم(ص) با همسر و فرزندان، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین علل موفقیت رسول خدا(ص) در انجام آن رسالت عظیم آسمانی، خوی نرم و ملایم بود؛ ایشان با همه حلم و عفو و ملایمتی که داشتند، در قبال تضییع حقوق شخصی با گذشت و اغماض باور نکردنی رفتار می‌کردند اما زمانی که حق کسی پایمال می‌شد یا حکمی از احکام الهی معطل می‌ماند، چنان خشمگین می‌شدند که چیزی، خشم الهی ایشان را جلوگیر نبود تا آنکه احقاق حق کرده و باطل را طرد کنند.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به اینکه رسول اعظم(ص) در صف نماز جماعت و در صف جنگ توجه داشت که نظم و ترتیب رعایت شود، گفت: به تعبیر آیت‌الله سید‌جواد حسینی تبریزی خامنه‌ای از دیگر خصایص رهبری رسول خدا(ص) توجه ویژه ایشان به سازمان و تشکیلات برای شکل دادن و انتظام نیروهای انسانی بود.
لطفيان سرگزی اظهار کرد: حسن خلق، تواضع و فروتنی در امور فردی و صلابت در مسائل اصولی، پرهیز از استبداد و عدم تمایل به اطاعت کورکورانه امت از رسول اعظم(ص)، آن حضرت را در کامل‌ترین و جامع‌ترین رهبران آسمانی قرار داد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha