مجموعه برنامه‌های جام در سوگ حسین (ع) در تربت جام
کد خبر: 3747221
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

مجموعه برنامه‌های جام در سوگ حسین (ع) در تربت جام

گروه شهرستان‌ها – شهردار تربت‌جام گفت: برگزاری مسابقه عکس موبایلی محرم و صفر، مسابقه بهترین ایستگاه صلواتی و نمایشگاه عکس محرم از مجموعه برنامه‌های (جام در سوگ حسین (ع)) است که شهرداری تربت‌جام در کنار دیگر برنامه‌هایی که تدارک دیده، در این ایام برگزار می‌کند.

مجموعه برنامه‌های جام در سوگ حسین (ع) در تربت جام

سیدعلی حسینی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نگاه هنرمندانه و فرهنگی به برگزاری مراسم‌های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شهر‌های مرزی گفت: امسال شهرداری تربت‌جام مجموعه برنامه‌هایی تحت عنوان جام در سوگ حسین(ع) پیش‌بینی کرده تا با مشارکت مردم و هنرمندان باعث عمق بخشیدن به نگاه هنرمندانه شهروندان در مراسم سوگواری این ایام گردد.

شهردار تربت‌جام ادامه داد: یکی از برنامه‌های این مجموعه برپایی نمایشگاه عکس با موضوع محرم است تا با مشارکت هنرمندانه عکاسان تربت‌جامی گوشه‌ای از وقایع این ایام را از دریچه دوربین هنرمندان به نمایش بگذاریم. این برنامه با همکاری و مشارکت انجمن عکس تربت‌جام برگزار می‌شود و عکاسان تا پایان دهه اول از مراسم‌ها و عزاداری‌ها عکاسی خواهند کرد و در دهه دوم محرم از ۷ مهر ماه این نمایشگاه در محل خانه فرهنگ شهرداری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقه عکس موبایلی محرم و صفر اشاره کرد و افزود: با توجه به مجهز بودن گوشی‌های همراه به امکانات تصویربرداری و عمومی شدن این هنر، پیش‌بینی‌ شده تا به‌ صورت مردمی مسابقه‌ای برگزار گردد تا عموم مردم بتوانند با ثبت لحظات ناب و به‌ یادماندنی این ایام و شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری این مسابقه را برگزار نماید.

حسینی مشارکت مردمی، شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری و توسعه و ترویج فرهنگ عزاداری را از مهم‌ترین اهداف این مسابقه و نمایشگاه عکس برشمرد و گفت: عمق بخشیدن به نگاه شهروندان در مراسم سوگواری، نمایش اقدامات شهروندان و شهرداری در فضاسازی شهر و برگزاری عزاداری‌ها، رشد و تعالی آثار هنری با موضوع عاشورای حسینی، گسترش فرهنگ و معارف اسلامی از منظر هنری و زنده نگاه‌ داشتن فرهنگ عاشورایی برای نسل جوان از دیگر اهداف این برنامه‌هاست.

مجموعه برنامه‌های جام در سوگ حسین (ع) در تربت جام
شهردار تربت‌جام در ادامه به ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی شهر اشاره کرد و افزود: به‌ منظور نظم‌بخشی منظر شهری و تشویق مجریان و متصدیان ایستگاه‌های صلواتی برای احداث ایستگاه‌های صلواتی زیبا و هنرمندانه و نیز مدیریت تمیزی و نظافت ایستگاه و محدوده‌های اطراف در زمان پخش نذورات، مسابقه‌ای با عنوان بهترین ایستگاه صلواتی پیش‌بینی‌شده تا در پایان بعد از ارزیابی‌های لازم به سه ایستگاه برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا شود.

حسینی ادامه داد: سیاه‌پوش کردن معابر شهری، طراحی و نصب المان‌های با موضوع محرم، ارائه خدمات به عزاداران حسینی، همکاری در برپایی مراسم‌های شهری و نیز مشارکت در برگزاری برنامه‌های عاشورا و تاسوعا از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری است که در قالب یک بسته فرهنگی هنری با عنوان مجموعه برنامه‌های جام در سوگ حسین(ع) به شهروندان ارائه می‌شود.

وی به برگزاری همایش تجلیل از خادمان عزاداری حسینی در پایان این برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: این همایش به‌ منظور تجلیل از همکاران شهرداری که به‌ عنوان خادمان افتخاری عزاداران حسینی در این مدت فعالیت داشتند، بعد از ماه صفر و در هفته وحدت برگزار خواهد شد. منتخبان مسابقات بهترین ایستگاه صلواتی و مسابقه عکس موبایلی در این همایش تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha