ابتکار عکاس ترکیه‌‌ای برای همگرایی بیشتر مسلمانان
کد خبر: 3747251
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

ابتکار عکاس ترکیه‌‌ای برای همگرایی بیشتر مسلمانان

گروه بین‌الملل – اورهان دورگوت (Orhan Durgut) عکاس ترکیه‌‌ای، با تهیه آرشیو جامعی از تصاویر شهرهای مختلف کشورهای اسلامی برای افزایش آگاهی مسلمانان از یکدیگر و همگرایی بیشتر میان آنان تلاش می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ اورهان دورگوت، عکاس ترکیه‌ای 12 سال است که روی تهیه آرشیو عکسی از شهرهای گوناگون جهان اسلام کار می‌کند.

وی نخستین بار در سال 2006 میلادی در مکه مکرمه تصمیم گرفت که از شهرهای اسلامی عکاسی کند و پس از آن پروژه‌ی ایجاد آرشیو عکسی تحت عنوان «شهرهای اسلامی» را به طور حرفه‌ای آغاز کرد.

این عکاس ترکیه‌ای با سفر به کشورهای مختلف اسلامی تا کنون تصاویر 45 شهر را در آرشیو عکس خود ثبت کرده است.

اورهان با بیان این که 12 سال است برای تهیه آرشیو عکسی جامع و زیبا تلاش می‌کند، گفت: هدف من از تهیه این آرشیو همگرایی بیشتر میان مسلمانان است. در طی سفرهای مختلف به این نکته پی برده‌ام که ملل مسلمان شناخت کافی از یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: عکاسی نتها یک هنر نیست. هر عکس منبعی است حاوی پیام و اطلاعات برای انسان‌ها. امیدوارم که از این هنر برای خدمت به جهان اسلام به نحو احسن استفاده کنم.

این عکاس ترک با اشاره به این که تا کنون از شهرهای مکه، مدینه، قدس، دمشق، اصفهان، سارایوو، بغداد و سایر شهرهای جهان اسلام عکاسی کرده است، گفت: برای من پیش از هرچیزی عکس گرفتن از شهرهای مقدس جهان اسلام و شهرهایی که مقبره پیامبران و علمای بزرگ دینی در آن جای گرفته‌اند، اولویت دارد.

انتهای پیام
captcha