اقامه عزای حسینی؛ مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی/ معرفی کتاب «المراقبات» ملکی تبریزی
کد خبر: 3747256
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

اقامه عزای حسینی؛ مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی/ معرفی کتاب «المراقبات» ملکی تبریزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران مراسم سوگواران عاشورایی بوشهر با اشاره به اینکه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) سرسپرده ولایت و تشنه شهادت بود، گفت: اقامه عزای حسینی و برپایی و احیای مجالس دینی مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی است.

اقامه عزای حسینی؛ مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی/ معرفی کتاب «المراقبات» ملکی تبریزی به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم زیارت عاشورا با حضور سوگواران عاشورایی در پنجمین شب محرم، 24 شهریورماه از سوی هیئت مذهبی امام حسن مجتبی(ع) در محل مجتمع فرهنگی و مذهبی امیرالمومنین(ع) اوقاف بوشهر واقع در بوستان نوزدهم، کوی سنگی منطقه 1 این شهر برگزار شد.

حضرت قاسم بن‌الحسن مجتبی(ع) سرسپرده ولایت و تشنه شهادت بود

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدحسین حدادیان، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر در مجلس سوگواران عاشورایی مجتمع فرهنگی و مذهبی امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است، اظهار کرد: حضرت قاسم بن‌الحسن مجتبی(ع) سرسپرده ولایت و تشنه شهادت بود.

پروردگار سبحان؛ راهنمای هدایتگر انسان‌ها

وی در ادامه با ابراز اینکه برای دست زدن به آیات قرآن و نام مبارک اهل بیت‌(ع) باید هر فرد وضو داشته باشد، عنوان کرد: انسان در وجود خود گمشده‌ای دارد و هر لحظه به دنبالش می‌گردد و حتی تک به تک جمعیت 8 میلیارد نفری مردم تمامی ادیان الهی و غیر ادیان در درون خودشان یک گمشده‌ای دارند و لذا برای دستیابی و رسیدن به این گمشده درونی وجود انسان می‌بایست به دنبال راهنمایی بگردد و پروردگار سبحان آن راهنمای هدایتگر انسان‌ها است.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر ادامه داد: مردم جهان هستی در وجود خود به دنبال گمشده‌ای می‌گردند و انسان‌ها آن گمشده را نمی‌شناسند و این در صورتی است که آن گمشده در وجود انسان‌ها خداوند متعال است.

اقامه عزای حسینی و احیای مجالس دینی؛ مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی

حجت‌الاسلام حدادیان با بیان اینکه اقامه عزای حسینی و برپایی و احیای مجالس دینی مهندسی خدا برای حفظ شعائر اسلامی است، بیان کرد: شایسته است هر مؤمن حال خودش را در دهه اول محرم با آموزه‌های اهل بیتی متحول کند و سختی‌هایی را که به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) رسید، درک و یک سری لذت‌ها را ترک کند.

معرفی کتاب «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

وی در پایان این آئین کتاب «المراقبات» تألیف میرزا جواد آقا ملکی تبریزی که مناسبت‌ها و تکالیف دینی را شامل 12 ماه هجری قمری ویژه مؤمنین بیان شده است، برای حاضرین معرفی کرد.

حامد فکوری 

انتهای پیام

 

captcha