مداحان معارف خود نسبت به اهل‌بیت(ع) را ارتقاء دهند
کد خبر: 3747259
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

مداحان معارف خود نسبت به اهل‌بیت(ع) را ارتقاء دهند

گروه اجتماعی ـ. معاون تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ مداح لرستانی، گفت: یک مداح باید دلسوزانه و با توجه به تبلیغات گسترده و همیشگی و جدید دشمنان آگاهی‌ها و معارف خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) ارتقاء بخشیده و خود را از مطالعه کتب مذهبی مورد تأیید علما و اهل فن جدا نکند.

غ به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلام استان لرستان امروز، 25 شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به ویژگی‌های یک مداح، گفت: اخلاق‌مداری و دقت در انتخاب شعر با نگاه عالمانه و تأسی از رهنمودهای ائمه معصومین(ع) نقطه عطف در حرفه مداحی است.
وی افزود: مداحان اهل‌بیت(ع) به‌مثابه راویان تاریخ دین اسلام بوده، زیرا مردم بسیاری از ماجراهای مختلف و حقیقت‌های تاریخ اسلام را از زبان آنان می‌شنوند، به همین دلیل یک مداح باید دلسوزانه و با توجه به تبلیغات گسترده و همیشگی و جدید دشمنان آگاهی‌ها و معارف خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) ارتقاء بخشیده و خود را از مطالعه کتب مذهبی مورد تأیید علما و اهل فن جدا نکند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در پایان با اشاره به فعالیت بیش‌از دوهزار و پانصد مداح لرستانی در دهه اول محرم سال‌جاری در نقاط مختلف این استان، تصریح کرد: دهه اول محرم فرصتی مطلوبی جهت تبیین معارف اسلامی و ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی در جامعه است تا با الهام از سیره زندگی اهل‌بیت(ع)، خصوصاً الگوپذیری از حضرت امام حسین(ع) و واقعه عظیم عاشورا مدافع خوبی برای ارزش‌های والای انقلاب و به‌ویژه ولایت باشیم.

انتهای پیام

captcha