آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «شمیم» بناب
کد خبر: 3747292
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «شمیم» بناب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآن شمیم بناب با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن‌آموزان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، صحیح خوانی، تجوید و حفظ مشغول آموزش هستند.

 آموزش 50 قرآن آموز در مؤسسه «شمیم» بناب

کبری میثمی، مدیر مؤسسه قرآن شمیم قرآن بناب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن‌آموزان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، صحیح‌خوانی، تجوید و حفظ مشغول آموزش هستند.
وی ضمن بازگو کردن ضرورت آموزش تدبر به قرآن‌آموزان افزود: در آموزش قرآن كريم به همراه آشنا كردن قرآن‌آموز با بحث ترجمه و مفاهيم بايد بحث تدبر را نيز به آن‌ها آموزش داد و تمامی اين مراحل با هم هستند، بايد توجه كرد كه مدرس اين دوره بايد در بحث ادبيات عرب و صرف و نحو، تسلط نسبی داشته باشد و اگر از اين مهارت برخوردار نيست بايد هر چه سريعتر اين دانش را در سطح متوسط بياموزد.
میثمی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این خانه قرآنی در رده‌های سنی نوجوان و جوان هستند.
مدیر موسسه قرآن شمیم قرآن بناب از ویژگی‌های دوره فصیح خوانی گفت و یادآور شد: در دوره فصیح‌خوانی درس و مبحث جدیدی آموزش داده نمی‌شود، در این دوره افرادی که دوره روخوانی و روانخوانی را گذرانده‌اند و هنوز به مهارت لازم نرسیده اند، شرکت می‌کنند تا مهارت لازم را برای ورود به دوره تجوید کسب کنند.
میثمی ادامه داد: هدف تجوید توانا ساختن قارى بر تلاوت زیبا و استوار و تلفظ فصیح حروف قرآن‌ کریم و حفظ زبان از اشتباه در تلاوت است و در حقیقت پاسدارى از الفاظ قرآن‌ کریم در بُعد صوتى آن از اهداف این علم است.
وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) می‎فرمايند: قرآن را تلاوت کنید و آن را به خاطر سپارید، زیرا خداوند متعال دلی را که قرآن در خود دارد عذاب نمی کند.
میثمی حفظ قرآن را جامع ترین روش انس با قرآن دانست و تأکید کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع ترین روش انس با قرآن است. همگان می‌دانند که پایه حفظ هر مطلبی تکرار همراه با توجه و تمرکز است؛ بنابر این یک حافظ قرآن ناچار آیات قرآن را بارها و بارها، با توجه ویژه تلاوت می‌کند بدیهی است این مداومت انس با قرآن را برای حافظ پدید می‌آورد و این همان هدف نهایی از تلاوت و حفظ و ارتباط با قرآن است.

انتهای پیام

captcha