برپایی آیین‌های محرم در جامعه علویان ترکیه
کد خبر: 3747374
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

برپایی آیین‌های محرم در جامعه علویان ترکیه

گروه بین‌الملل – علویان ترکیه اعتقاد خاصی به خاندان پیامبر دارند و بویژه ماه محرم را با مراسم و آیین‌های خاص خود برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه ماهواره‌ای تی.آر.تی ترکیه؛ ماه محرم بین علویان ترکیه جایگاه بالایی دارد. جامعه علویان این کشور مراسم محرم را با شکوه خاصی برگزار می‌کنند.

علویان ترکیه حدود 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند مراسم و آیین‌های مفصلی در ماه محرم با ذکر مصائب کربلا و امام حسین (ع) برگزار می‌کنند. دهه اول محرم برای علویان ترکیه از مقدس‌ترین ایام سال محسوب می‌شود و به همین مناسبت در دهۀ اول محرم، روزه می‌گیرند.

 علویان روزه‌دار، در این مدت آب نمی‌نوشند، گوشت نمی‌خورند، به غذاهای حیوانی لب نمی‌زنند و از قربانی کردن، تراشیدن ریش و برپایی جشن‌ خودداری می‌کنند. 
 
برپایی آیین‌های محرم در جامعه علویان ترکیه

در طول ۱۲ روز اول ماه محرم، علویان با حضور در سالن‌های اجتماعات مخصوص خود، که «جمخانه» نامیده می شود، در سوگ شهدای کربلا عزاداری می‌کنند. پس از پایان یافتن روزه، قربانی ذبح می‌کنند و به اطعام گرسنگان و رفع عطش تشنگان می‌پردازند.
 
برپایی آیین‌های محرم در جامعه علویان ترکیه

جامعه علوی ترکیه همواره در حاشیه بوده و نادیده گرفته شده است؛ اخیرا رجب طیب اردوغان پس از تصدی ریاست جمهوری سعی کرده روابط دولت خود را با جامعه علوی بهبود ببخشد. وی در یک سخنرانی، خطاب به جامعه علوی گفته است: ما یک درد مشترک داریم؛ در یک جهت نماز می‌خوانیم؛ کتاب ما و پیامبر ما یکی است.

انتهای پیام
captcha