برگزاری کارگاه آموزشی لزوم تقلید از مراجع در هند
کد خبر: 3747399
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

برگزاری کارگاه آموزشی لزوم تقلید از مراجع در هند

گروه بین‌الملل _ کارگاه آموزشی با هدف آگاهی‌بخشی در مورد لزوم تقلید از مراجع، با حمایت خانه فرهنگ ایران در بمبئی هند و با تدریس حجت‌الاسلام سید علیرضا طباطبایی، استاد دانشگاه و حوزه در انجمن ایرانیان شهر پونا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در ابتدای این کارگاه آموزشی سید علیرضا طباطبایی بیان كرد: امروزه کمتر کسی است که به رسانه‌های دسته‌جمعی دسترسی نداشته باشد و همگان پیام‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان پرشماری ارسال می‌کنند. در چنین جامعه‌ای برخی از گروه‌ها دارای افکار و اعتقادات اومانیستی، سکولار، لیبرال و... هستند و همواره سعی بر این دارند که باورها و چارچوب فکری را که بر اساس آن به‌ وجود آمده‌اند، رشد دهند و براساس ‌اهدافشان برای اثبات خود ادله و شواهد متقن ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مخرب این گروه‌ها گفت: چنین گروه‌هایی در ابتدا ایمان راسخ جوانان، نوجوانان و مردم را نشانه گرفته‌اند و پس از تخریب شخصیت جوانان و دیگر آحاد جامعه درصدد جذب آنها برای اهداف شوم خود می‌شوند. حال ما باید در برابر چنین دسیسه‌هایی که از طرف آنها ساطع می‌شود بسیار هوشیار باشیم؛ بر این اساس ارتقای آگاهی سطح بینش دینی امری ضروری به شمار می‌رود.

طباطبایی همچنین گفت: همه انسان‌ها در زندگی خود موظفند که برخی بایدها و نبایدها را انجام دهند و عقل بهترین راهنما برای آنهاست؛ اما در برخی از موارد دینی افراد دچار شک و تردید می‌شوند و به همین خاطر باید از فردی واجدالشرایط که خبره امور دینی است، تقلید کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:  خوشبختانه امروزه و در مذهب شیعه اثنی عشری، مجتهدین بسیار دانا هستند که از جمله آنها می‌توان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، آیت‌الله سیستانی (مدظله العالی) و ... اشاره کرد.

وی در پایان تأكید كرد: همه ما با تقلید از این بزرگواران می‌توانیم اعمال دینی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام

captcha