رسانه‌ها در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر اثرگذار هستند
کد خبر: 3747415
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر اثرگذار هستند

گروه اجتماعی- استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر مهم است، چراکه رسانه‌ها باید دایره و شمول، چارچوب امربه‌معروف و نهی از منکر، ضرورت آن در جامعه اسلامی و تبعات و اثرات مطلوب آن را در سالم‌سازی جامعه برای مردم تبیین کنند.

 رسانه‌ها در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر اثرگذار هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود انصاری در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: تمام ما باید تلاش کنیم پیام کربلا حسینی در جهان فراگیر و جهانی شود تا بیداری تمام مستضعفان و ملل جهان زودتر رقم بخورد، بنابراین وظیفه ما است که در مرحله اول درک درستی از این واقعه داشته و در مرحله بعد نیز این پیام را به روش و سیره زندگی تبدیل کنیم.
انصاری خاطرنشان کرد: برپایی مراسم و هیئت‌های مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان نیز با همین هدف است تا راه و پیام ایشان در گذر زمان گم نشود، ازاین‌رو مسئولان هیئت‌های عزاداری باید مراقب باشند تا این آیین‌ها به یک سرگرمی و عادت و رفتاری متناقض با پیام عاشورا تبدیل نشود.
وی اظهار کرد: باید با برگزاری عزاداری‌ها حقی از کسی ضایع نشود و نحوه این آیین‌ها موجب وهن امام حسین (ع) نگردد.
استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ صحیح عزاداری و سینه‌زنی‌های حضرت امام حسین (ع) سال‌به‌سال عمیق‌تر و بهتر در جامعه نهادینه شود.
انصاری خاطرنشان کرد: فعالان عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر باید با توجه به تمام علل، عوامل و معلول‌ها، تلاش کنند این فریضه الهی به‌حق انجام و منکرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز شامل شود.
وی اظهار کرد: این کار باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که در کنار نهی از منکرات، امربه‌معروف‌ها به‌صورت اثباتی بیشتر تبیین و ترویج شود، تا از طریق آن بسیاری از منکرات نیز تضعیف شود.
استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: تمام ما باید تلاش کنیم پیام کربلای حسینی در جهان فراگیر و جهانی شود تا بیداری تمام مستضعفان و ملل جهان زودتر رقم بخورد؛ بنابراین وظیفه ما است که در مرحله اول درک درستی از این واقعه داشته باشیم و در مرحله بعد نیز این پیام را به روش و سیره زندگی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

captcha