تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
کد خبر: 3747470
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
دستیار وزیر ارتباطات در امور شهروندی خبر داد؛

تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

گروه فناوری اطلاعات ــ دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین برنامه ۶ ماهه دوم سال ۹۷ و یک ساله ۹۸ حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا اکبری نوری، دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در نشست دوره‌ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که در محل وزارت ارتباطات برگزار می‌شد با اشاره به اینکه در زمان تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی سوال‌های بسیاری در این حوزه مطرح بود، گفت: یکی از سوالات این بود که با تصویب منشور حقوق شهروندی چه اتفاقی می‌افتد و آیا درموضوع بند‌های حقوق شهروندی قانون وجود ندارد. منشور نمونه آرمانی حقوق شهروندی است، افق و نوع حرکت را به ما نشان می‌دهد و مسیر حرکت را هموار می‌کند.

اکبری نوری با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در گذشته در حوزه حقوق شهروندی، خاطر نشان کرد: هر چند فعالیت‌ها و عملکرد‌ها رنگ و بوی تامین حقوق شهروندی داشت، اما در جامعه احساس عدم تامین حقوق شهروندی وجود دارد و این نشان می‌دهد که در این حوزه نقصی وجود داشته است.برای تامین حقوق شهروندی در جامعه باید اراده، انگیزه، ذهنیت ها، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی‌ها با محوریت حقوق شهروندی باشد تا بتوانیم به این هدف برسیم.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در این حوزه در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: به عنوان نخستین اقدام در وزارت ارتباطات، مفاد منشور حقوق شهروندی با ماموریت‌های این وزارتخانه تطبیق داده و حقوق شهروندی در ۷ عنوان دسترسی دیجیتال، سواد دیجیتال، امنیت دیجیتال، آموزش دیجیتال، آداب و اخلاق دیجیتال، سلامت دیجیتال و قوانین دیجیتال در این وزارتخانه شناخته شد.

وی تشکیل شورای مشورتی حقوق شهروندی با حضور دستیاران حقوق شهروندی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: این شورای مشورتی از ۲ ماه گذشته نیز با دستور وزیر ارتباطات به صورت ثابت و دایمی تشکیل جلسه می‌دهد.

اکبری نوری به تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: با تدوین این دستورالعمل، برنامه‌ریزی، فرآیند‌ها و ارزیابی عملکرد و آموزش بر مبنای این دستورالعمل انجام می‌شود.

وی از تدوین برنامه ۶ ماهه دوم سال ۹۷ و یک ساله سال ۹۸ در حوزه حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد و افزود: بر اساس این برنامه‌ها چشم انداز ما در این حوزه در ادامه این مسیر تا پایان سال ۹۷ و ۹۸ مشخص شده و قابل ارزیابی است.

دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حقوق شهروندی به معنای همه چیز است، گفت: با این مسیری که برای حرکت در این حوزه تعیین شده است امکان تضییع حقوق مردم وجود ندارد و این برنامه به صورت ۳ و ۶ ماهه و ۱ ساله رصد می‌شود.

وی از طراحی دوره‌های آموزشی و همکاری با سازمان تنظیم مقررات برای شفاف‌کردن مقررات این حوزه به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه خبر داد و افزود: در وزارت ارتباطات تلاش شده است در این حوزه ریل گذاری مناسبی انجام شود چرا که بدون ریل‌گذاری کار‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
 
انتهای پیام
captcha