ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 3747475
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
طی سال جاری صورت گرفت؛

ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد کشور از ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی با اعتبار چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال جاری خبر داد.

ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

به گزارش ایکنا از گیلان، علی‌اکبر خادمی، مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد کشور امروز، 25 شهریورماه در کارگروه اشتغال که در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه برنامه راهبردی ـ عملیاتی مفصلی برای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد تدوین‌ شده است، اظهار کرد: در برنامه راهبردی ـ عملیاتی جدید با اجرای پروژه‌های توانمندسازی، ارتقای منابع انسانی، طرح الگوهای نوین اشتغال، آموزش و ایجاد بستر بازار فروش، طرح‌های اشتغال پایدارتر می‌شوند.

وی مهم‌ترین آسیب‌های اشتغال خرد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را پایین بودن سطح درآمد، ناکافی بودن تسهیلات و عدم تشخیص مشاوره صحیح عنوان کرد و افزود: اجرای اصلاحات زیرساختی در حوزه اشتغال و بررسی ظرفیت‌های مکانی و جغرافیایی، مشاوره شغلی از جمله برنامه‌های تحولی حوزه اشتغال است.

خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کشور ایجاد شد، گفت: این فرصت‌های شغلی بااعتبار دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی، صندوق امداد ولایت و سایر منابع موجود اجرا شدند.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان بهره بگیریم، افزود: برنامه‌های تحولی و نوین حوزه اشتغال هم بر اساس محور پایدارسازی طرح‌های اشتغال در حال حرکت است.

خادمی، بابیان تفاوت دو مقوله طرح اشتغال و فرصت شغلی مددجویان گفت: در سال گذشته ۱۳۶ هزار طرح اشتغال در کشور اجرا شد که ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای خانوارها به وجود آمد.

وی با بیان اینکه طی سالجاری ۲۰۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: برای این امر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اختصاص پیدا کرده است.

خادمی به شناسایی ۶۰۰ نفراز دانشجویان نخبه تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاه‌های ایده پردازی و همچنین نحوه صحیح کارآفرینی و قرار دادن افراد در مسیر کارآفرینی و ایجاد مشاغل پایدار عموما مبتنی بر ICT برای درآمدزایی در قالب استارت‌آپ‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که با استفاده از ظرفیت این نخبگان انجام می‌شود.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد در پایان به تلاش‌های امدادگران کمیته امداد برای کاهش فقر از طریق ایجاد شغل پایدار برای مددجویان اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها باید تا رسیدن به هدف اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی کامل خانوارها ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha